Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Kartha-never go TorTúra
2019. október 31. írta: LucretiaBorgia

Kartha-never go TorTúra

woman-425106_1280.jpg

……Thomas Cook laikus csőd elemzéssel.

Úgy tűnik idén másodjára is balkézzel nyúltam a tálba. Na, jó most legalább nem csak a levegőt markoltam. Imádott Egyiptomomban szándékoztam rehabilitálni a porrázúzott utazási illúziómat. Na, ez s/nem sikerült. Pedig aki nálam körültekintőbb az már festi magát, istókúccse.

Hetekig listáztuk, értékeltük a szállodákat, az árakat, az út hosszát (mennyi km a repülőtértől), minimalizálandó a kellemetlen meglepetéseket. Ingyér elárulom a titkot, eredménytelenül. 

Annyit tudni kell, hogy sok más célponthoz hasonlóan, Egyiptom esetében is egy nagy pénzügyileg vízálló utazási iroda (?) a teljes szezonra kibérel egy vagy több járatot, és kizárólag csomagban, szállás+repülő alapon értékesíti az utakat. A mi úti célunk, Marsa Alam charterét idén a Karthagó Tours stipi-stopizta le, minden más iroda csak és kizárólag az ő útjait tudta eladni. Ez tavaly az ETI volt. Hogy kellően informatív legyek. 

Nos, hogy is volt ?! 

Első fejezet 

Kiválasztottuk a legjobban tetsző szállodát, szépen átall utaltuk a pénzecskét, már elértük a 45 fokos hátradőlési szöget…, amikor hirtelen kaptam egy telefont, hogy ez a szálloda nem „garanciális” lekéréses, hanem csak lekéréses. Jelentés: az utazási iroda nem tartat fent X számú szobát, hanem ha van, van, ha nincs, nincs. Azaz nem volt szabad szoba. Sok víz, első béka le a torkon. Akkor válaszunk másikat ! Kis kurvaanyázás után választottunk. Sajna, ami tetszett az 90 km-re volt a repülőtértől, úgyhogy másfél óra buszozás, de legyen. Lényeges infó jön ! Azért választottuk ezt a szállodát mert a képeken, utas képeken, a neten szabadon, az utas videókon is látszott, hogy gyönyörűséges kertje van és lagúnás tengerpartja, értsd: optimális esetben van benne víz, úszható, fürdőzhető. Sajna a vörös tenger fürdésre 98 %-ban alkalmatlan, átlag 500 méter korall, félméteres víz, majd a nyílt tenger, rögvest párszáz méter mély. De olybá tűnt ez jó lesz minden szempontból, egye fene azt a plusz másfél órácska zötykölődést, majd bámuljuk a sivatagot. Imádom a sivatagot, is ! Mivel az ördög nem alszik – és pont jöttek a hírek, hogy az ETI 80 utast cserben hagyott, nem volt meg a szállásuk – hát én sem mertem, így saját magam utána néztem a szállodának, mert valami szemet szúrt. Ez egy 4 részből álló komplexum és a Karthagó mind a négyből közölt képeket, tehát nem volt világos, hogy a szép kertes, part közeli részben is van-e garanciális izéjük, olyan lekérésesük. Fel is hívtam őket – én eddigre már a szálloda értékesítési menedzsere is lehettem volna – és megkérdeztem, hogy ugye ebbe a kertesbe szól a foglalásunk, mire ők, természetesen, nincs máshol szobájuk. Adtak egy hölgyet, aki nem rég járt itt, mondta nagyon szép. Kérdeztem szobákat látott, kaját próbálta-e, mondta ja, azt nem. Hmmmm ?! Akkor minek ment ????  

Rossz érzéseim változatlanul ott lappangtak a mélyben….próbáltam elnyomni.

Második fejezet

fantasy-2696956_1280.jpg

Eljött a nagy nap, a gép hajnali 1.30-kor indult, mi 9-kor, hogy még a hosszútávú parkoló-kisbusz kivisz reptérre is beleférjen. Becsekkolás 11.30-kor. Bugyimotozás megvolt. Eddig ok. Tengés lengés. Végre indulás. Meglepi, hogy a no catering érában kaptunk egy marék rizst 3 szem zöldbabbal és 2 nuggets-el (vega lévén ezt az útitársamnak adtam, de sebaj) kb. 3-kor. Megérkezünk, végig álljuk a vízum sort. 3x átvilágítják a bőröndöket kifelé (!), amit nekünk kell felemelni a derék magasságú szalagra. Buszút, reggel 8-ra megérkezünk, ekkor voltunk 24. órája talpon.. Idegen vezető nem jön velünk. Törni amúgy is magyar eléggé. De annyit kimakog, hogy szállodától függően, 12 vagy 14 órakor foglalhatjuk el a szobát, ja és, hogy a pontos visszaindulásról telefonon érdeklődjünk, mert ebben a szállóban nincs az irodának üzenőtáblája (ezen akkor még átléptem, mondván 6-an vagyunk, nekem a meló miatt úgyis van világnapijegyem, majd én hívom)…Ahh gondoltam, voltam én már errefelé 8x, mindig megkaptuk a szobát azonnal. De nem, ez alkalommal nem, mondták majd a szálloda időszámítása (ezt az eszelős baromságot aki kitalálta, hát a sivatagi sakálok lakjanak jól vele…mondják mert így hosszabb a nap, anyám borogass) szerinti 12-kor, az a magyar és egyiptomi idő szerint 13 óra. Ekkor már étlen szomjan és kialvatlanul, néhány biztonsági relé rövidre zárt agyamban és emelt hangon megkérdeztem, hogy mégis mit képzelnek 35 fokban mijjaf@szt csinálunk 5 órán át ? A fiúcska közölte kézzel lábbal, hogy várjuk meg a kollégáját, mert ő nem tud angolul…Viszonylag kevés (pontosan 0) arab vendég volt, akkor ő vajon mit keresett recepciósként az anyanyelvi arabjával?! 6-an dühöngtünk, izzadtunk, éheztünk. Természetesen az utazási iroda ezekkel a körülményekkel kapcsolatosan semmit nem közölt előre.

Megszánhattak, vagy érezték a kritikus tömeg elégedetlen lüktetését, de 11-kor mondták, hogy szobára ! 

Harmadik fejezet 

Amikor a balsejtelem alakot ölt. Naná, hogy nem a kertes rész fele visznek. Benyitunk a szobába, a fiúcska már lépne is le, csak még tartja a markát. A szoba földszinti volt és szemet gyönyörködtető kilátást biztosított az egyik étterem hátsójára, Ízlésesen elrendezett szemét kupacokra és kiselejtezett, rozsdás éttermi gépekre. Na, mondtam go back, de legott a recepcióra. Ott jött Aliahmaedjuszufvagybárki és kérdezte valamelyest angolul, hogy mi a baj. Elkezdtem a litániát, hogy mi nem erre fizettünk be, hanem a kertes részbe, Mondja csak nyugi, mutat másik szobát. Ő már valami fejes lehetett, olyan csoport vezető féle. De, ó jajj rossz fele indul, arra ahol a kies szoba volt. Mutat egy 1. emeleti szobát csodás kilátással egy építkezésre és egy darura, meg éppen kellő mennyiségű építési hulladékra. Mondtam: NEEEM. Go back. Na ez a fószer már nem szólt hozzám, de hívta a fejest. És ekkor megjött Ibrahim (kis tábláján a neve) már érthető angolsággal megkérdezte mi a baj ? Litánia indul: mi nem ide….az első szoba, hú, a második hú…és különben is. Ibrahim mondja, a Karthagónak a szép kertben nincs és nem is volt szobája…

Gyógyszerem elgurult…

Nem tudom, hogy direkt csináltam kínomban vagy jött magától, de ekkor már sírva kiabáltam. Az útitársam a hátam mögött üvöltött a Karthagóval, akik közölték, hogy intézzük el vagy majd az idegen vezető másnap délután próbál segíteni. De ekkor Ibrahim megszánt és adott egy kiváló, kertes részben lévő szobát. Gondolom, csak hallgassak már el. Amúgy mérhetetlenül büszke voltam magamra, hogy képes voltam kilépni a komfort zónámból és üvöltésre, perlekedésre adni a fejem a cél érdekében. Alapjáraton túl megengedő és elfogadó vagyok. Konfliktuskerülő. 

woman-3318424_1280.jpg

Negyedik fejezet

Innentől már jobban alakultak a dolgok, leszámítva azt az agyahagyott „a szállodában hosszabbak a napok” óraátállítást. A viszontagságok után próbáltunk a hurrá-nyaralunk üzemmódra átállni, erőből. Életemben először jártam olyan tengerparti szállodában, ahol az étkezésre szolgáló helyiségnek nincs terasza. Ott ahol 40 fok van, de ha fúj a szél akkor teljesen viselhető. Az ebédeket ebből az okból a 2. naptól kihagytuk, mert képtelenek voltunk a 35 fokos zárt teremben úgy enni, hogy az orrunkról a az ételre csöpögött a veríték. Volt ugyan néhány légkondi, de a csupa üveg hellyel, a kinti hőmérséklettel és az ember tömeggel folytatott küzdelemben, csúfos vereséget szenvedett. Volt még sok bosszantó dolog, pl. az italokat féldecinként voltak hajlandóak adni. Nem alkoholról beszélek, mert az nem volt. Az áttetsző ital cukros enyhén egyen aromás víz volt. A barnás (rum, whisky) kávéval színezett víz. De a tenger rendben volt, végig volt benne víz, mert a mélyebb „medencékből” még apálykor se szívódott ki a tenger és a színe csodás volt. Ez az egy hibátlan volt. Természetesen az idegenvezetőtől, a saját telefonomról, saját pénzemért küldött sms-re, választ az indulás pontos időpontját illetően nem kaptam. A szálloda viszont itt brillírozott, mert üzenetet hagytak, hogy mikorra kell a recepción lenni (hajnali fél 3) és külön kérés nélkül egy órával előbb ébresztettek.

received_464583224411506.jpeg

Ötödik és egyben utolsó fejezet

 A tenger szépsége, a csodás napsütés összességében viselhetővé tette a hetet. Azon külön vihogtunk, hogy úgy látszik mi minden all inclusive szolgáltatástól fogyunk 2 kilót :).

De mi a konklúzió !?

Elgondolkodtam Mit kaptunk mi a rómaiaktól ? Mutatis mutandis a Karthagó Turstól ? Teméntelen bosszúságot, nulla asszisztenciát, egy charter repjegyet és egy szállást, amiről én az angol nyelvű információk alapján többet tudtam, mint az utazási iroda. Egyértelmű, hogy csak kipakolnak vmi infót az oldalakra, nem utazzák le a szállodákat, fogalmuk sincs, hogy mit adnak el, milyenek a szolgáltatások, az idegenvezetőnek nevezett személy pedig mintha ott se lett volna. A szállodába is (segíteni !?) egy angolul még alapfokon is alig beszélő úr kísért el, de csak kidobott a buszból, pápát intett és már ott sem volt. Az egyetlen ok, amiért „fogni tudják” az utat, megszerezni a turistát, az a charter járat, illetőleg az annak az ára. Mert egyébként el lehet jutni ide úgy is, hogy Budapest-Kairó átszállás Marsa Alam mindvégig menetrendszerű járatokkal, csak az drágább, habár még ez se biztos, meg ezek után az se, hogy macerásabb. Na meg a transzfer a szállodába, habár fillérekbe kerül a taxi.

Míg vártunk a szobánkra az épp aktuális Thomas Cook totál csődön elmélkedtünk. Arra jutottunk, amit meg is tapasztaltunk. Az, hogy utazási iroda által „szervezett” (kac-kac) utat vegyünk igénybe, alig-alig indokolható, csak olyan desztinációkba, ahol valamelyik tours lenyúlja (kibérli) a járatot. De az úticélok jelentős többségében elérhetőek a diszkont járatok, a net segítségével mindent elrendezhetünk a különböző booking oldalakon ( a nincs-szoba-fiaskó valószínűsége nem nagyobb mint egy szervezett úton, ahol legalább, egyszerre 80 ember szív), minden infót beszerezhetünk. Talán még az ún. körutazásoknál kénytelenek többet nyújtani, de erősen szerencse függő, hogy az is hogyan alakul. Szóval ott tartunk, hogy az utazási irodák kimaxolták a rést a minimum szolgáltatás és maximum ár között, mivel erősen visszaesett kereslet. Valamiből még meg kell élni….

Milyen szolgáltatás az már, hogy egy üdülő szállodában nincs szoba érkezéskor, arra 5-6 órát kell várni ? A sivatag közepén, ahol nincs hova menni ?

 Utolsó utáni fejezet

shark-3602509_1280.jpg

Ha nem olyan fáradt mindenki és ez nem reggel 8-kor történik, amikor még csak 28 fok volt, akkor kitört volna a pánik és címlap lett volna ebből a kis intermezzoból. Hurgadában leszálltunk, kiszálltak az érkező utasok és majd be a hazaindulók. Közölték, hogy a gépen kell maradnunk, nem szállunk ki, majd negyedóra múlva, hogy kézi poggyásszal együtt kiszállni. Bezsúfoltak pontosan 69 utast egy kisméretű városi buszba (ülések, rudak, semmi hely). A busz ezt követően 45 percig kőrözött a repülőtéren, a betonon és senki semmilyen infót nem adott……Az utasok egyetértően üvöltözték a zajban, hogy soha többé Karthago. Bujkált bennem a kisördög, hogy elkiálltsam magam, „jönnek a  Langolierek !”

Na az aztán tuti címlapos lett volna !!!!!! Már, ha van néhány Stephen King rajongó a busz fedélzetén :) !

the_langoliers_can_you_hear_that_sound_bye_bye_yesterday_f.jpg

Lucretia Borgia

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szociesatjukol.blog.hu/api/trackback/id/tr7315275568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

God Harald 2019.11.04. 23:27:37

@PeniValdes: én is mindig korán lefeküdtem. 3-4 órakor:)

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2019.11.05. 07:43:18

@LucretiaBorgia:

Én voltam a legrosszabb kölök a világon, angyali arc mögött egy sátánkölke :)

taga20 2019.11.05. 16:50:28

@hülyék gyámolítója:

mi van erdész, unatkozol? vagy teljesen meghülyültél?

mi lenne ha leszállnál gumáról, és a kecskédet baszogatnád reggeltől-estig?

na tipli vissza a patkányfészkedbe, a diggerdriver haverod ass blaster blogjára!

LucretiaBorgia 2019.11.05. 17:53:07

@taga20: Köszönöm a gyors intézkedést! Magam is akartam, de megelőztél. Jókor, jó helyen! A siker titka :):):)

guma 2019.11.05. 17:54:22

elnézést!

van egy ragadós féreg aki azt hiszi, hogyha fába bújik, akkor kemény lesz.
ráadásul szeret mindenkit "kicsinálni, feljelenteni" - amiből nem csinál titkot, sok helyre odaszarja "fenyegetően"...

a nőket utálja, lenézi... - eszméletlen miket tud erről összehordani.

nem voltam rá kíváncsi, ezért követ és a blogunkat (és más blogokat, embereket) próbál összerondítani, letámadni.

nem szeretném, ha ti is erre a sorsra jutnátok. őszintén sajnálnám, ha erre sor kerülne.
nem vagyok igazán gép közelébe és amíg nálunk erőlködött, az csak röhejes - de itt is megjelent, tehát csak sajnálni tudlak benneteket.

pedig semmi közöm egy ragadós, erőszakos, durva, gerinctelen féreghez. csevegni?
istenem, de nagy az állatkerted...

guma 2019.11.05. 17:57:09

@LucretiaBorgia: :-)

kösz!

de sajnos ne várjatok semmi jót a 6666 nikjével mindenhova befurakodik, ha kíváncsi vagy rá, ha nem, szórja az átkát és az igéjét...

taga20 2019.11.05. 18:22:07

@LucretiaBorgia:

nem tesz semmit hölgyem. én a dolgozó nőket szolgálom!:))))

2019.11.05. 18:53:48

@guma: jövőre megváltozik a blog.hu és egy nick regisztrálás 10ezer Ft-ba fog kerülni. Ez vélhetően megszünteti az ilyen anomáliákat.

God Harald 2019.11.05. 19:02:03

@guma: a nőket utálja, lenézi

Ezzel nincs egyedül. A net tele van ilyen nyomorult kis pöcshuszárral!

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.11.05. 19:07:05

@Daenerys Targaryen: 10 ezer? Akkor nem az anomáliák fognak megszünni, hanem a blog.hu. Ne kacsázz! :P

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.11.05. 19:11:53

@guma: @taga20: Mint a gondoskodó házigazdák egyike, megtettem a megfelelő lépést. Remélem ennyi elég lesz.

LucretiaBorgia 2019.11.05. 19:20:37

@Szőkenőő: Hmmm...nem is lenne rossz megoldás:)

taga20 2019.11.05. 19:30:22

@Szőkenőő: nem akartam előre károgni neked, me olyan cuki házigazda vagy, de má be is futott újra pistike:)))

taga20 2019.11.05. 19:32:21

@A libbantakat lelövik ugye?:

legközelebb a quercusos nickeddel gyere ide, me annak mélyebb a hangja:)))

God Harald 2019.11.05. 19:41:02

Már elnézést a magas hangszintemért, kicsit elragadott a frazeológiám:)))

LucretiaBorgia 2019.11.05. 20:50:38

@God Harald: Na, magamat is moderáltam, a búcsúm eltűnt. De nem lényeges.

God Harald 2019.11.05. 20:52:25

@LucretiaBorgia: tőlem búcsúztál?...még maradnék kicsit:)

LucretiaBorgia 2019.11.05. 20:53:47

@LucretiaBorgia: Csak tájul. Mind 3unknál van moderáló gomb, szocinál is. Aki előbb látja cselekszik.

2019.11.05. 20:54:32

@PeniValdes: nálunk 27 fok van süt a nap csodásan. Jöjjön mindenki Loszibaaaaaaaaa :-)

LucretiaBorgia 2019.11.05. 20:59:03

@God Harald: iddijota, a kreténnek irtam!
Hogy juthat eszedbe ekkora baromság. Ne izgass fel ilyen esti órán.

LucretiaBorgia 2019.11.05. 21:00:49

@PeniValdes: már mind a 3an tul vagyunk ezen, de vki mindig visszacsinálja a másikat:):):)

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2019.11.05. 21:02:40

@LucretiaBorgia: tul vagytok már mindenen:

mulltkor egy ferfival kezest jatszozzunk

God Harald 2019.11.05. 21:07:18

@LucretiaBorgia: hát pedig az este lenne a legalkalmasabb arra hogy felizgassalak:)))
Bár kicsit bágyadt vagyok:)

LucretiaBorgia 2019.11.05. 21:09:19

@PeniValdes: Nagyszerű! Pompás! Remélem élvezetes volt!

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2019.11.05. 21:10:44

@LucretiaBorgia: igen, osszeerintettuk a tenyerunk, és atadtuk az erot

LucretiaBorgia 2019.11.05. 21:10:56

@God Harald: Mert összevissza ütöd nyúzod a tagjaidat...
Mindenre emlékszem:):)

LucretiaBorgia 2019.11.05. 21:11:54

@PeniValdes: Egészen káprázatos! Lényeg, hogy jó volt! :):)

God Harald 2019.11.05. 21:12:20

@LucretiaBorgia: mire emlékszel csillagom?:))

LucretiaBorgia 2019.11.05. 21:17:35

@God Harald: valami van a karoddal, könyököddel..

LucretiaBorgia 2019.11.05. 21:22:59

@PeniValdes: ez mintha félbemaradt volna...

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2019.11.05. 21:25:15

@LucretiaBorgia: és néha tobbszor rámtette a kezeit, most megakar áldani? meg kétértelmu megjegyzest tett a háztartásrol...

God Harald 2019.11.05. 21:25:29

@LucretiaBorgia: hát az sajnos tényleg nagyon fáj. Főleg egy egy ilyen intenzívebb egyórás igénybevétel után. Most vicces volt a hegyekben, mert a másik oldali lábam egy még korábbi balesetben sérült, így két merevítőben nyomtam. Összevesztek hogy melyikőjük fáj jobban:)))

God Harald 2019.11.05. 21:44:41

@LucretiaBorgia: most visszamentem a könyököm helyszínére:)))

LucretiaBorgia 2019.11.05. 21:49:04

@God Harald: vasz? Ahol szétgyötörted?
Lassan olyan leszel mint a lovag aki az mondja: ní:):)

God Harald 2019.11.05. 21:51:23

@LucretiaBorgia: igen, fent a hegyen ahol leestem:)

God Harald 2019.11.05. 21:52:33

@LucretiaBorgia: mint a feketelovag: csak egy szúnyogcsípés:))))

God Harald 2019.11.05. 22:32:20

Ah, micsoda idők, amikor mindenféle jöttmentek kényükre-kedvükre NI-t mondhatnak az öregeknek. Átok ül ezen az országon, itt már semmi se szent!

LucretiaBorgia 2019.11.06. 07:42:15

@God Harald: Ez most ugy hangzott, mitha én lennék parvenu!? De biztos nem így gondoltad..
Habár jövök megyek, mitagadás:):)

God Harald 2019.11.06. 08:32:37

@LucretiaBorgia: persze hogy nem, kedvesem! Csak pontosan idéztem:)
Nem vagyok vaddisznó, itt csak vendég vagyok, tudok viselkedni:)

LucretiaBorgia 2019.11.06. 10:13:01

Ismét moderáltam egyet ! Bakker ez a blogféreg rákapott az ízére.

God Harald 2019.11.06. 10:43:38

@LucretiaBorgia: rendíthetetlen vagy, mint Ripley hadnagy!:)))

LucretiaBorgia 2019.11.06. 11:12:28

@God Harald: Nagyon jól látod ! Pusztítom az Élieneket :):):)
Imádom a színésznőt is meg a filmeket is, habár a 4. már nem jött be...annyira.
Hogy ráéreztél !

God Harald 2019.11.06. 12:12:51

@LucretiaBorgia: ugye-ugye
Pedig nem vagyok jó emberismerő, kicsit antiszociális vagyok és nem élek lelki életet...

LucretiaBorgia 2019.11.06. 14:18:14

@God Harald: De mint mindig, most is megnevettetsz :):):)

God Harald 2019.11.06. 14:44:33

@LucretiaBorgia: kedves kismacska vagy:)
Amúgy tényleg nem kell engem komolyan venni:D

LucretiaBorgia 2019.11.06. 15:57:33

@God Harald: Sose vetemednék ilyen galádságra !
Az a nap, amelyik nevetés nélkül telik el, elvesztegetett idő.
Mondta nem Charlie Chaplin, hanem Nicolas Chamfort
(1741. április 6. — 1794. április 13., francia író)

Angol nyelven: "A day without laughter is a day wasted."

Francia nyelven: "La plus perdue de toutes les journées est celle ou l`on n`a pas ri."

Más fordításban: "Minden nap közt a legeltékozoltabb, amelyen nem nevettünk."
www.goodreads.com/author/quotes/308646.Nicolas_Chamfort

God Harald 2019.11.06. 16:14:51

@LucretiaBorgia: nyugi, én sem veszem magam komolyan. Volt hogy megpróbáltam, de katasztrófális volt az eredmény:))
A humorérzék nélküli emberek egyébként számomra fárasztóak.

2019.11.06. 17:59:50

@LucretiaBorgia: a wales-i bárdok így mondanák:
Mae diwrnod heb chwerthin yn ddiwrnod sy'n cael ei wastraffu.

God Harald 2019.11.06. 18:21:01

@Daenerys Targaryen: valahogy úgy!:))))
És az írek?

2019.11.06. 18:34:42

@God Harald: ír bárdok???? ott henteskés van.

LucretiaBorgia 2019.11.06. 19:44:31

@Daenerys Targaryen: Majdnem...volt egy kis elírás. De sebaj, a lényeg világos.

God Harald 2019.11.06. 20:06:32

@Daenerys Targaryen: íreknél koboldok vannak. Többel is találkoztam.

God Harald 2019.11.09. 19:35:12

Ollan ködbe keveredtem most hazafelé, Gödöllő térségében, hogy még az elülső kamera is felmondta a szolgálatot.

LucretiaBorgia 2019.11.09. 20:56:26

@God Harald: Na, jo! De végül hazakeveredtél?!

God Harald 2019.11.09. 22:19:17

@LucretiaBorgia: haza, persze! Jó is kicsit edzeni, mert nagyobbacska út elé nézek:)

God Harald 2019.11.10. 09:33:35

@LucretiaBorgia: van már vagy 15 éve annak, hogy Dunaújvárosba mentem konferenciára. Olyan köd volt, hogy egy literes Corsával én vezettem fel egy kb 500 m-es sort. Mentem kb. 40-el, senki nem mert előzni. Mondjuk a látótávolság kb 5 m volt :)

LucretiaBorgia 2019.11.10. 10:05:53

@God Harald: Hová lesz a séta? Te direkt kizsigereled magad? S/M?:):):)

God Harald 2019.11.10. 10:41:26

@LucretiaBorgia: észak Németország. Más most sokkal rosszabb helyzetben van mint én. Segíteni kell. Amúgy 12-16 óra alatt oda lehet érni:)

guma 2019.11.10. 12:28:12

@God Harald:

" nőket utálja, lenézi

Ezzel nincs egyedül. A net tele van ilyen nyomorult kis pöcshuszárral! "

szerintem nincs is neki, azért keres valamilyen játszóteret, ahol hangsúlyos lehet.

"észak Németország"

még a végén megirigyellek! :)))

www.youtube.com/watch?v=dimWhPdJiZM

LucretiaBorgia 2019.11.10. 12:50:49

@guma: Szezonja van a nőgyülöletnek. Ez ma menő. Na, én meg csak azért se leszek ffigyülölő. Bosszúból!!! :):)

2019.11.10. 13:24:06

@LucretiaBorgia: szerintem a két nem közti gyűlölködésnek van szezonja. Ilyen még nem is volt a világtörténelemben. A férfi és nő együttesen küzdött a túlélésért egész idáig.
Ma meg a szingliség térhódításával a kettejük közti gyűlölet szításával lehet top szintre emelni az oszd-meg-és-uralkodj elméletet. Ez a két legnépesebb csoport a világon. A fajok közti gyűlölködés idejétmúlt. Támogassuk a radikális feminizmust meg a republikánus maszkulinitást és máris két madarat ölünk meg egy kővel.

taga20 2019.11.10. 13:28:24

@LucretiaBorgia: én veletek vagyok csajok:)

remélem elnyerem a méltó jutalmamat!:)))

LucretiaBorgia 2019.11.10. 13:40:07

@Daenerys Targaryen: hmmm...
Idejében megálltam.
Majdnem elmondtam az őszinte véleményemet...

LucretiaBorgia 2019.11.10. 13:41:00

@taga20: krumplis tészta ????
Abban mester vagyok:)

LucretiaBorgia 2019.11.10. 13:51:20

@Daenerys Targaryen: Ennyi. Nincs több. Hiába a ??? Ek.

taga20 2019.11.10. 14:05:20

@LucretiaBorgia: imádom!

de a grenadírmarsot jobban:)))

LucretiaBorgia 2019.11.10. 14:14:26

@Daenerys Targaryen: dehogy kussolj!
Semmi ilyet nem sugallaltam.
Csak annyit, hogy inkabb nem nyilvánitok véleményt, mert az puskaporos hordó lenne.
Majd szepen finoman leirom posztban, már készül.

God Harald 2019.11.10. 15:32:02

@guma: bizony, a jó öreg Hansa városok: Hamburg, Kiel, Lübeck, Rostock, Stralsund. Rügen sziget a Kréta sziklákkal, homokdünék.

taga20 2019.11.10. 15:47:45

@God Harald: vagy peenemünde;)
az is ott van stralsund és demmin környékén.

God Harald 2019.11.10. 15:56:55

@taga20: jaja! Voltam már párszor. Usedom. Imádom a Balti tengert. Ja és Schwerin is gyönyörű.

taga20 2019.11.10. 16:13:20

@God Harald: szép lehet. soha nem jártam arrafelé.

én itt voltam jópárszor.
ez is elég patent hely, a történelmi részletektől eltekintve is;)

www.youtube.com/watch?v=nYZiQQyowzI

LucretiaBorgia 2019.11.10. 17:29:52

@God Harald: Kiel..my love
Annyira a magaménak éreztem!

God Harald 2019.11.10. 17:51:23

@taga20: hűha, ez gyönyörű. Sajnos még nem voltam ott:(

God Harald 2019.11.10. 18:12:41

@LucretiaBorgia: akkor nem fogok tudni letölteni semmit! 1 giga az sajnos szűk keresztmetszet:)

God Harald 2019.11.10. 18:36:47

@LucretiaBorgia: Kiel nekem is emlékezetes maradt. Onnan visszafelé Lübeck közelében repedt el az autó hűtővíz belépő csonkja. Péntek este, ahogy kell:)
süti beállítások módosítása