Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Házasság: még mindig verzsön 1.0 !
2019. április 11. írta: LucretiaBorgia

Házasság: még mindig verzsön 1.0 !

rings-684944_960_720.jpg

 

Előzmény  I T T

A csapból is az folyik, hogy mennyi a válás, pláne a csúnya válás, de a házasságkötések száma is csökken, ez megcsalta, az megcsalta, hogy a férfiak így, a nők úgy, meg a hűség.

De akárhogy is nézem, azt csak nem dobta fel a víz, hogy vajon mi is a magyarázat. Őszintén szólva azt a sztereotípiát részint unom részint utálom, amely szerint a férfi úgy van histori-genetikusan beállítva, hogy a legyet röptében és minél több nőstényt megtermékenyítsen, a nő meg úgy, hogy azt válassza, akitől a legnagyobb biztonságot várja, meg fontosabb neki a fészekalj egyben tartása, sat, sat…..

Ezt én már nem veszem be ! Nézzünk már körül ! 2019-et írunk. A nők már ritkán szorulnak csak a férfira, hogy eltartsa őket, a férfiak meg hülyék lennének ötvenesével örökíteni magukat és hinteni a magjukat. 

Ez a házasság dolog régen foglalkoztat, magam is elvált szülők gyermeke vagyok, alig látok magam körül hosszú távú, kapcsolatként is tartósan üzemképes házasságot. A téma aktualitását, a közlendő kifakadását az adta számomra, hogy a napokban olvastam egy félmondatot, kb. így hangzott „ mióta a múlt század közepén megszűnt a kényszerházasság, …..” 

Szóval mikor látjuk be, hogy a házasság és az párkapcsolat két különböző fogalom, különböző intézmény. Az darab papír bizony nem semmi. Pedig hányan mondják, hogy az semmi…

Mert ha jól megnézzük a két intézmény között épp ez a különbség. A házasság jogintézmény és ez nem a véletlen műve, nem is szemantikai kukacoskodás. A házasságnak történelmileg semmi köze nem volt semmi féle kapcsolathoz, érzelemhez. Ha mégis az véletlen műve volt. A kivétel, ami mutatja a szabályt. A házasság a vagyon egyesítés és a jogtiszta örökösödés intézménye volt.

( Itt saját szavamba vágok egy gondolat erejéig, nevezetesen, hogy azért a férfiuralom történelmi kialakulásában az is szerepet játszott, hogy pl. a gyermeket is az apa ágán tartották nyilván, pedig ahogy a mondás tartja, a gyerek esetében csak az anya biztos. A DNS feltalálásáig persze. De az még nagyon új történelmi léptékkel mérve.)

Az érzelmi és szexuális (a gyereknemzés kötelezettségét ide nem értve) igények kielégítésére nem szolgált ez a jogi kötelék. Jellemzően a férjek, de azért az asszonykák is érzelmi és szexuális igényüket a szeretők segítségével elégítették ki, nem is feltétlenül mindig titokban. A múlt század elején már nők számára is intézményesült a házi barát tartás. Válás nuku, a vagyon nem eshet szét, az utódok jussát nem veszélyeztetjük.

Tiszta sor. Világos szabályok. Egészen sokáig, mindössze pár évtizeddel ezelőttiig. 

De jött a változás, még pedig rendszer szintű, „mert, hogy megszűnt  a felek vagyoni alapú egymás mellé kényszerítése, a kényszerházasság”. Már szabadon kiválaszthattuk kivel akarunk egy életre (?) szóló érzelmi alapú (?) egyesülésbe vágni.

heart-lock-2057742_960_720.jpg

Ami szívfacsarodásig megható és nincs is vele semmi baj. Azaz de, csak az van vele ! Azonban ez egy másik kérdés.

És itt a lényeg ! És erről szólna a papír, ami meg kellene különböztesse a párkapcsolatot a házasságtól. A házasság álláspontom szerint annyiban több, és még mindig az 1.0-ás verzió fut ebből a szempontból, hogy a felek a vagyon és alom fenntartást tekintve elsődleges szempontnak köteleződnek el egymás felé jogilag és hosszútávra. Őszintén szólva még az az anomália is fennmaradt, hogy el kell kéredzkedi a feleknek egymástól, ha nem a rendes időbe csekkolnak be otthon vagy valamit a másik nélkül akarnak csinálni. És van, hogy nem vannak „elengedve”. Amúgy borzalom.

Nyilván való, hogy felelősséggel holtig tartó érzelmi és szexuális elkötelezettséget vállalni nem lehet ellenkezik létező valósággal, ad absurdum 20 évesen. Ha logikusan nézzük, akkor értelmetlen emiatt a hűség és a megcsalás fogalom is, hiszen a cél együtt maradni a közösen épített vagyonban és juttatni abból az utódoknak. Bármi is történjék

Fordítva van ülve a lovon, kérem ! 

Egy pár kapcsolatban, időszakosan, kb. 5 (ezt Popper Péter mondta), de max. 7-10 évig lehet reálisan az érzelmi és szexuális egységet fenntartani, betartani a monogámiát, mert betartatni értelmetlen, lehetetlen (lásd hűség). És ma már nem tennék különbséget férfi és nő között abból a szempontból, hogy inkább ki lép ki, vagy kibírja tovább a monogámiát, túl vagyunk a szexuális forradalmon.

divorce-619195_960_720.jpg

Konzekvencia: egy illúzióba hajszoljuk magunkat, ha az érzelmi és szexuális kapcsolatot egy másra szolgáló jogi intézmény kereteibe akarjuk beleerőltetni. Még egyszer mondom, a kivételes egybeesés, sőt a holtig tartó szerelem is létezhet. Nagy ritkán. Azt kellene tisztázni, hogy két ember mire is szerződik. Mert ha házasságra, akkor a  hűség kikínzása a másikból vagy magunkból álságos. A hűség is eleve álságos, még a szótól is kiver a víz. Hiszem a hűség akkor kapcsol be, ha már vannak más vágyai, igényei az embernek, de ezt elnyomja. A hűség számomra nem vállalható kompromisszum. Jellemzően ilyenkor évekkel később zúdul a kaki, „hogy pedig 5 éve volt egy nagy szerelmem, de én hűséges maradtam”.

Nonszensz az is, amikor a lebukás után a másik fél követeli, hogy az illető szakítsa meg a kapcsolatát és 5 perces elszámolásra kötelezi. Ilyen hatalma nem lehet egyik embernek a másik felett. 

 

UI: a Tamaranalízis 

Ezért nem ítélem el a barátnőmet, Tamarát. Mert egy olyan szabályt sértett meg, amelynek betartását elvárni nem lehet. És most kemény leszek a férjjel, ha neki arról, hogy emberidegen elvárni a másiktól, a feleségtől, hogy 25 évig és tovább hűséges legyen, halvány fogalma sincs, akkor baj van a valóságérzékkel. Teszem hozzá vica-versa, fordított helyzetben is ugyanez lenne az álláspontom feleséggel kapcsolatosan. Ha házasságra szerződtek, holtig tartó egységre, akkor az ezzel jár(hat). Sokan azzal érveltek, nem is rosszul, hogy ha a férj tudná, akkor ő is döntési helyzetben, lenne és dönthetne a válás és új élet mellett. Úgy gondolom, hogy ha valaki 25 évet lehúz napi együttélésben a másikkal, azért csak tudja, hogy hogyan gondolkodik, érez a másik fél. Túl azon, hogy anyagi csőd lenne a válás, ezt viszont biztosan tudni. 

Lucretia Borgia

A bejegyzés trackback címe:

https://szociesatjukol.blog.hu/api/trackback/id/tr3014755815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LucretiaBorgia 2019.04.11. 09:25:23

Na, megfőztem a békalencse sodót !

2019.04.11. 09:59:18

@LucretiaBorgia: hát izééé... teljesen jókat írsz, simán egyetértünk. De mint minden a párkapcsolatban, ez a téma is egy őszinte megbeszélést igényel.
Az nem korrekt, ha az egyik fél benne él a házasság-hűség-mindörökké háromszögben, de a másik fél meg felülírta ezt az egészet. Önmagában. És nem kommunikálják egymás felé ezt a változást.
Mert a simlizés, titkolózás, hazudozás az lélek lehúzó dolog. És ezzel a megcsaló fél nem a szabadságot és a kiteljesedést éri el, hanem az önmagát lehúzó energia zabáló léleknyomorítást. De ez csak az én véleményem.

Egy ideig benne voltam egy kapcsolatban ahol egy házas csaj nagyon büszke volt, milyen leleményes módon hazudozik a férjének, hogy miért is van nálam, mindenre felkészült, ha valaki meglátja a környékemen, akkor mi lesz a válasza, alibi telefonokat engedett el munka ügyben, hogy a híváslistája "bizonyíték" legyen... Szerintem meg nyomorék élet ez.

Te sajnos elfogult vagy a barátnőd irányában ezért az ő ügye vakfolt neked.

2019.04.11. 10:19:09

ajj de szép téma.
azon méláztam, amit már korábban is jeleztem, h az ember (sem a nő, sem a férj) nem monogám, valójában sosem volt az egyik sem.
nyitott kapcsolatban - nálunk pl remekül bevált, és működik, de ehhez nyilván fontos szempont, h mindkét fél egyformán akarja.
(azt viszont nemtomm, h gyerek ezt hogy élné meg, mivel nálunk nincs egyikünknek sem, sem közös, sem semilyen)

Dillemma
(#gondolkodós kroki szmájli)

ecetesepe 2019.04.11. 11:09:57

@Yotengri: Szerintem túl kevés ember tudna egymással leülni és ezt megbeszélgetni teljesen őszintén. Mert hol az egyik fél túl szerelmes, hol pedig a Nő.
Szerinted mi lett volna a "házas csaj" férjének a reakciója mikor anya elmeséli az őszinteség jegyében otthon, hogy: "apaaaaa kééépzeld, akkorát, de akkorát qrtam fél órája, hogy még mindig remegnek a térdeim." No persze lehet ezt árnyaltabban is fogalmazni, de a lényegen pont nem változtat.
...és valószínűleg én sem tudnám otthon előadni az őszinteség jegyében, hogy a melóban a Rozi ma miniben volt és túl sokáig kutatott tűsarkújában nyújtott lábakkal előrehajolva az alsó polcon, amit mégsem nézhettem tétlenül, ...mert a családi ékszer tuti kulcstartóként fityegve végezné.

2019.04.11. 11:19:29

@ecetesepe: "mert a családi ékszer tuti kulcstartóként fityegve végezné. "
na de pont erről írt Borcsa! Hogy ez milyen gáz, hogy egyik ember a másiknak a terrorizálójaként, elnyomója legyen.
Hogy megnézel egy nőt és ettől te bűnösnek kell érezned magad. Ez léleknyomorgás.
Te boldog vagy egy ilyen kapcsolatban? Vagy természetesnek érzed? Ez ezzel jár?

2019.04.11. 11:27:05

"ha neki arról, hogy emberidegen elvárni a másiktól, a feleségtől, hogy 25 évig és tovább hűséges legyen, akkor baj van a valóságérzékkel"

Ezt a mondatot nem biztos, hogy jól értelmezem, mert mintha hiányozna az állítmány, de ha úgy érted, hogy ha a férj elvárja, hogy a a társa 25+ évig hűséges legyen, akkor baj van a valóságérzékével, azzal nem értek egyet. Mert ha ez neki megy, akkor szerintem teljesen jogosan feltételezi/várja el a másiktól, hogy neki is megy/menjen.

Ha vki olyat vár el a másiktól, amire ő maga sem képes (pl. legyen hűséges, pedig ő sem az), na, az utal hibás valóságérzékelésre.

2019.04.11. 11:28:33

@BirikszKrokiksz: Azt megkérdezhetem, hogy ez a nyitott kapcsolatod miben különbözik egy barátság extrákkaltól?

LucretiaBorgia 2019.04.11. 11:30:57

@Yotengri: Nem, nincs vakfoltom a barátnőmre. Amit írtam az az ő ügyétől függetlenül, évek óta meggyőződésem. A saját házasságom okán is. A barátnőim házassága okán is. hosszú évek megfigyelései és tapasztalatai alapján.
Mégeszter ! Próbálom szétválasztani a két különböző elköteleződést, még akkor is ha kicsit mesterséges. De szerintem van értelme. Elvileg, ha házasságot kötsz, akkor egy közös élet hosszú, élethosszig tartó fenntartására és finanszírozására szerződsz. Mind az anyagiak összerakásában, mind egymás támogatásában. És valóban nem lehet minden érzelmi megingásnál felrúgni, szétszedni azt ami van. Különös figyelemmel arra, hogy az ember élete során több szerelmet vagy legalább is nagy érzelmet él meg. És egyetértek epével ha a férfi vagy a nő elkötelezte magát, hogy az egységet fenntartja, pl. mert van x gyerek, pl. annyi, hogy egy szülő el sem tudja látni egyedül. Akkor egyszerűen tudomásul kell venni, hogy az érzések, ha voltak is nem tartanak ki addig, amíg akár csak a gyerekek felnőnek. És ne feledjük a magyar valóságot, jellemzően nincs annyi vagyon, hogy felezhetően mindenkinek maradjon tisztességes életre való.
És megint egyetértek epével, ha elmondod, akkor a másik egóját is úgy megtaposod, hogy nem biztos, hogy feláll belőle. Tamara esetében vajon mit szólna a férj, ha tamara szembesítené azzal, hogy valami olyan hiányzott neki, amit a másik soha vagy már nem tud, tudott nyújtani. Barbárság.
Mondom ezt én azzal együtt, hogy sose csaltam meg senkit. Amíg szeretek, szeretek aztán lépek. Nekem nem való a házasság, alkalmatlan vagyok rá. Más meg képtelen egyedül élni. Ez van !

ecetesepe 2019.04.11. 11:51:13

@Yotengri: No, hát én úgy gondolom, hogy neked még nem nagyon volt dolgod igazán szerelmes Nővel, már ne is haragudj :D

...és én nem arról beszéltem, hogy mit és hogyan nézek meg. Már magáról a coitusról szóltam. Ha esetleg nem volt teljesen egyértelmű, akkor elnézést érte.

De akkor megfordítanám a kérdést. Ha félredugsz (és most vonatkoztassunk el attól, hogy Te/Ti olyat SOHASEM tennétek. Ez most szimplán csak elmélet), mert Neked ÉPP az esett jól. Akkor munka után hazamész és vacsi közben elújságolod, hogy "júliában" egy porszívó veszett el és hogy teljesen behorpadt miatta a homlokod, mert mégiscsak kíváncsiak mi is történt veled napközben? Majd megértő bólogatás közepette megkérdi életed értelme, hogy kérsz-e még egy koviubit a pöri mellé?

Ezek szerint ez lenne a természetes? ;)

LucretiaBorgia 2019.04.11. 12:23:25

@Sally and Billy: Szerintem, ahogyan a nevéből is kitűnik, a barátság extrákkal-ban alap a barátság, és vannak extrák, lévén, hogy lelki intimitás adott, a nyitott kapcsolatban meg ez nem lényeg, sőt ha barátilag is kötődni kezdesz a harmadikhoz, akkor a nyitott kapcsolat is megbillenhet az elválás felé.

2019.04.11. 12:31:52

@Sally and Billy: sziaaa <3 hogyne kérdezhetnéd meg, de az hóttuti h nem másolgatom ide idő hiányában a komijaimat. Aktivitásomon visszanézhető mind :)

És ha van kérdésed, itt válaszolok nagyon szívesen :)

2019.04.11. 13:08:52

@LucretiaBorgia: Szerintem amiről te beszélsz, az a szexkapcsolat. Ott nem töltenek egymással időt szexen kívül.

LucretiaBorgia 2019.04.11. 13:14:35

@Sally and Billy: Nem. Sztem van a kettő közt is kapcsolat, van kis érzelem, kis érdeklődés, de nem barátság.

LucretiaBorgia 2019.04.11. 13:21:25

@Sally and Billy: Javítva. Köszi ! valóban hibádzott az állítmány.
Viszont ettől függetlenül jól értetted.
Szép, tiszta és korrekt, amit írsz, csak nem a valóság. Lásd a hűségről írottakat.

2019.04.11. 13:38:39

@BirikszKrokiksz: Nem találtam az aktivitásodban semmi relevánst, így a kérdésem lényegében még mindig ugyanaz lenne :)

Én a nyitott kapcsolatok kialakulásánál a következő scenáriókat tudom elképzelni:

1. Adott volt egy normál párkapcsolat, de feltűnt egy harmadik. A páros érintett tagja nem mer választani, nem meri vállalni a döntése felelősségét, hiszen benne van a pakliban, hogy az új kapcsolat nem lesz jobb, ezért felveti a nyitott kapcs. lehetőségét. A másik fél pedig túlzott kötődés/kiszolgáltatottság miatt belemegy, és közben igyekszik jó képet vágni hozzá. (Feltételezésem szerint ez a leggyakoribb, gonfolom, te sem véletlenül hangsúlyoztad ki, hogy tényleg mindkét félnek akarnia kell.)

1/a Az egyik fél már az elején tudja, hogy nem tud hűséges lenni, ezt be is vallja, a másik meg kényszerből belemegy.

2. Mindketten úgy érzik, hogy nem tudnak/akarnak hűségesek lenni, ezért eleve nyitott kapcsolatot kerestek, és örülnek, hogy találtak erre alkalmas partnert. Na, ebben az esetben vagyok kíváncsi arra, hogy miért nem barátság extrákkalnak hívják ezt. Nekem azért lenne szimpibb ez az elnevezés, mert barátból több is lehet, de a párkapcsolatnak pont az a lényege, hogy csak ketten vagytok.

3. Meglévő párkapcsolat, ahol pont egyszerre jelentkezik a két "pótkerék". Gondolom, ez lenne az ideális, csak hát ennek azért elég csekély az esélye.

Kihagytam vmit?

2019.04.11. 13:49:20

@Sally and Billy: nem, és nagyon jókat írtál. mindre fogok válaszolni, de ez telón nehézkesebb, be kell röffentenem a gépet otthoL. türelmed kérem.

BirikszKrokiksz (törölt) 2019.04.11. 13:54:53

@Sally and Billy: ahhh nem is olvastál el, becsaptál!

2019.04.11. 14:31:06

@LucretiaBorgia: Teljesen igazad van: nem várható el az emberektől annyi önismeret, önreflexió, egó meghaladás, kooperációs és intelligencia szint , hogy a közös életüket, annak változásait őszintén megbeszéljék és megértsék. Nem ironizálok. Tényleg nincsenek az emberek ezen a szinten.
Az archetípusos - királylányos-királyfis agymosás nagyon tartja magát: örök hűség, éltek nagyboldogságban mig meg nem haltak.
A legcsekélyebb realitás sincs az emberek nagy részében.

2019.04.11. 14:42:24

@BirikszKrokiksz: Pedig de :) Amúgy mit jelent, hogy az irodistáknak elolvassák a levelezését? Hogy???

LucretiaBorgia 2019.04.11. 15:21:12

@Sally and Billy: azt én írtam, a levél olvasást :):):)

God Harald 2019.04.11. 16:04:12

Atyaúristen, k...va kemény nap ez a mai. És még ez is ráreagál!

LucretiaBorgia 2019.04.11. 16:38:28

@God Harald: mi az, ami ráreagál ? Csak nem a poszt ?

LucretiaBorgia 2019.04.11. 16:43:35

@God Harald: Mi van a melóval, a járható utak, hogy állnak ?

God Harald 2019.04.11. 16:44:37

@LucretiaBorgia: nagyon jó amit írtál, csak ez olyan terjedelmű téma, mintha el kellene mesélned hogy milyen az élet

2019.04.11. 16:46:38

@LucretiaBorgia: Ja igen, most olvastam az off alatt. Akkor azt már értem :)

God Harald 2019.04.11. 16:46:52

@LucretiaBorgia: ne is kérdezd! Ma több mint két óra volt beérni!

LucretiaBorgia 2019.04.11. 16:54:34

@God Harald: Akkor ez most nem a legpreferáltabb meló, igaz ? Ez a kényszerített ?

LucretiaBorgia 2019.04.11. 16:56:31

@God Harald: Teljesen igaz ! De az emberben, bennem biztosan, van egy olyan késztetés, hogy rendet próbáljak vágni a káoszban. Valahogy nyugvópontra helyezze a gondolatait, legalább egy darabig.
Minden napra van feladat...

God Harald 2019.04.11. 17:04:56

@LucretiaBorgia: még a régi munkakörben vagyok, de a közeljövőben kötelező módon bekövetkező változásokra nincs rálátásom. Helyileg ugyanaz lenne, de napi stresszel, több hetes dömping időszakkal, évente többször. Olyan területen, ahol nem tudod hozni az elvártat. A tét az rengeteg pénz. Ehhez már semmi kedvem. Csináltam korábban, a végén majdnem eldobtam a kanalat!:)))

God Harald 2019.04.11. 17:51:59

@LucretiaBorgia: nincs káosz! Csak az élet egy sokismeretlenes egyenlet. “Minden nap” kiszámolsz egyet, aztán egyszercsak vége a matekórának. Aztán újraszületsz és minden addig megszerzett tudás törlődik. Azonban maradnak homályos, ködfedte érzésfoszlányok. Helyzetek...személyek... Pl lehet hogy találkozol valakivel és ismeretlenül is tudod hogy valamikor valamilyen formában fontos volt. Életekkel ezelőtt:))) És furcsa dolgok és furcsa érzések vannak.

LucretiaBorgia 2019.04.12. 10:48:29

@God Harald: Kicsit ezoterikusan obskúrus, épp csak sejdítem mit akarsz mondani, de nem biztos, hogy jól. :):):)

God Harald 2019.04.12. 11:12:13

@LucretiaBorgia: na igen...Ezot Erika:)))
Biztosat én sem tudok nyilatkozni, mert az álomban én csak az egyes szintig jutottam. Eredetileg:)) Majd ha szétnézek odaát akkor jelentkezem. Lehet hogy majd át kell adnod egy üzenetet tőlem, valakinek: dettó!:D

God Harald 2019.04.12. 23:43:20

“Na, megfőztem a békalencse sodót !”
Én meg belebámultam a füstbe!

2019.04.13. 10:09:52

@LucretiaBorgia: rendben megnéztem. Mit adott ez teneked? Mit emelnél ki, miért linkelted be?

LucretiaBorgia 2019.04.13. 11:02:11

@Yotengri: Érdekes, amikor vki más pont ugy látja a dolgokat, ahogy én.

2019.04.13. 11:20:25

@LucretiaBorgia: a kompromisszum témában? Hogy azt nem érdemes kötni, mert a szerelem elmúltával visszaüta dolog? Vagy a fegyvervásárlás témában? :-)

God Harald 2019.04.13. 21:23:47

@Yotengri: sértődékeny vagy? Galamblelkű?:))

God Harald 2019.04.13. 21:49:51

@LucretiaBorgia: furcsa-nem furcsa, azzal akit szerettem, álmomban is együtt voltunk. De ő nem tudta, hogy szeretjük egymást. Meghát hazudtam is neki...

God Harald 2019.04.14. 14:19:25

@Yotengri: a helyi előnyt ki kell használni! Amúgy meg kár ezen duzzogni: joginánk meglehetősen passzív mostanában. Hiába, tavasz van!:)))

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.04.14. 16:20:40

@BirikszKrokiksz: sziaaaa Kroki !!! Ezer éve errefelé :)

A nyitott házasságnak is vannak buktatói rendesen. De van akinek bevált. Ha van gyerek, nem befolyásoló tényező, nekik nem kell tudni semmiről. Ha jól működik, észre se veszik. Van baráti pár, akiknek végül ráment a házzaságuk, mert a nő kikapósabb volt, és a férj végül nem tudta kezelni.
És egy másik pár, akiknek 2 gyerek mellett működik, bár ez a férj félrelépésének következménye volt. De együtt is külön is kalandoznak, és megvannak, tudják kezelni.

ecetesepe 2019.04.15. 10:07:20

@Szőkenőő: Ehhez a felfogáshoz meg kell érni. A gyümölcs is akkor esik le a fáról, ha már megérett. ...és nem egyszerre esnek le! Van, amelyik sosem esik le, hanem még a fán elrohad :P Szóval lehet ezt a témát is nyálazni bármilyen oldalról... mindig lesz olyan aki nem ért egyet vele ;)

2019.04.15. 10:16:35

@Yotengri: "Az archetípusos - királylányos-királyfis agymosás nagyon tartja magát: örök hűség, éltek nagyboldogságban mig meg nem haltak.
A legcsekélyebb realitás sincs az emberek nagy részében."

Én nem tudnám megmászni az Annapurnát (főleg lustaságból) ..így én el nem hiszem, hogy valójában sikerült ez valakinek is.Csak így nekimenni bárminemű kapcsolatnak, az valójában önmagát megvalósító jóslat..tuti kudarc ígérete. Akkor meg minek? Mennyi a hűség legnagyobb ismert és hitelesített futamideje? 3év 6 hónap? 11 év és 3 hét? Mi a hűség? Ha csak mindig ugyanazon ember bújik ágyba? Eleve..miért kell folyton a monogámiát választani a hűség alapkövének?
Ha két ember egymás iránt hűséges, azzal ki kell zárni annak lehetőségét, hogy egy harmadik is szélesítse a kört?

ecetesepe 2019.04.15. 10:43:01

@Womb Raider: Szélesíteni???? Jó az? ...és mégis melyik kört? A csokisat, vagy a vaníliásat? ;)

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.04.15. 16:47:25

@ecetesepe: nyalván, sőt, az emberek 90 %a nem is csinálna ilyet. Hivatalos verzióban persze, mert mit szólna a külvilág. Node ki mit gondol a nyitott kapcsolatról magában, az már lehet jóval több lenne százalékban, bár megtenni nem mernék.
Ki tudja, lenne nagy meglepi venni a bátorságot, odaállni a férj/feleség...stb elé, és közölni, hogy drágám, mit szólnál egy nyitott kapcsolathoz? És a másik lelkesen belemegy, miközben azt várná a kérdező fél, hogy az ég meg a föld összeér, és széthullik a világegyetem a kérés hallatán :D

BirikszKrokiksz (törölt) 2019.04.15. 16:53:38

ja meg ja még egy dolog: nem merik felvállalni, és itt jön képbe pl az erkölcs is mint olyan.

BirikszKrokiksz (törölt) 2019.04.15. 16:55:44

@Womb Raider: aaaah de bírlak! ;)

2019.04.15. 18:29:16

@Szőkenőő: Ez nem így megy.. ezt nem tervezni kell..hanem készen kell állni, ha egyszer beüt a mennykő :)
A teljes bizalom és a feltétlen őszinteség a normál, monogám, a leoltott villanyos ,misszionárius pózra épülő kapcsolatokban is jól jöhet.
Ha a seggünket, a hasunkat, a combunkat kényszeresen igyekszünk a lehetséges legjobb formában tartani, akkor mi a f..ért akkora nagy teher a kapcsolatunkat is menedzselni? KELL..és kész.. Persze, ha még az idők kezdetén így indítunk, sokkal könnyebb a dolgunk..de sosem késő. Persze, ha van partner, akiért érdemes..

2019.04.16. 09:02:56

@Yotengri:"Most tényleg ezt én magyarázzam el neked?"

Persze, megkérnélek. Szeretném, ha életviteli tanácsadóm..coachom lennél!

Amúgy szerintem az az agymosás, hogy mindenkinek párkapcsolatban kellene élni és utódokat kellene a világra hozni.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2019.04.16. 11:42:46

A legjobb élő példa én vagyok, nyílt titok hogy muszlim zsidó modell vagyok aki homár, de inkább BI.
Nejem egy muszlim pléjmét,még sose láttam meztelenül, a két szemén kívül csak a kezét ismerem, az bársonyos, még a zuhany alatt se veszi le a nikábot, ha szar napja van a burkát viseli akkor a szemét se látom, de tudom hogy ő egy csodás nő a lepel alatt, mert érzem.
Én ebből nem csinálok nagy ügyet, még a konyhában is egy szál faxban sétálok, metélt kolbim himbálózik, pajeszomat kacéran pödröm, így jöttem a világra, így is távozok mezítelenül :)
Mi is hiszünk a nyílt kapcsolatban csak nem alkalmazzuk, mert annyira szerizzük egymást.
Azért egyszer álmában lehet hogy lehúzom róla a burkát, és bízom benne nem egy szőrös tengerész mert akkor elnáspángolom a szamuráj kardommal.

ecetesepe 2019.04.16. 11:49:52

@szociál: ...deeeee, azé előtte csak megdugod mégegyszer, ugye? :P

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2019.04.16. 11:51:32

@ecetesepe:
Amikor kiderul hogy tengerész?
Persze, bosszúból.

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.04.16. 16:19:39

@szociál: Te ááááállaaaaaat!!!!! :D:D:D:D:D

2019.11.10. 18:37:41

Ezt a posztot húzom fel, mert szerintem ide kapcsolódik. Elég sokkoló sztorit hozott ma az internet. Sajnos csak az egyik oldalát láthatjuk a sztorinak. Azon a blogon nem lehet kommentelni... Érdekelne ki mit szól ehhez:

velvet.hu/randi/2019/11/09/megcsal_a_parod/

2019.11.10. 21:01:11

@LucretiaBorgia: nem. Egyszerűen egy érdekes sztori és kiváncsi lettem volna a véleményetekre erről. Miért jut eszedbe ilyen hogy provokáció? Nem értelek.

LucretiaBorgia 2019.11.10. 21:17:27

@Daenerys Targaryen: Engedd meg, h megfontoljam! Oke. Nem provokáció. De, gondolom megérted h miért gondoltam.

LucretiaBorgia 2019.11.10. 21:19:01

@Daenerys Targaryen: Mit lehet erre reagálni? Mocsok pasi...
Igy már érthető sztem..

2019.11.10. 21:26:46

@LucretiaBorgia: nem, nekem egész más jutott eszembe. Hogy a nők nagoyn érzékenyek. Messziről megérzik a megcsalást. Egy eltérő hangszín, máshogy vett levegő... és ez a nő kilenc évig álomvilágban élt? Hogy nem vett észre semmit? Csak és kizárólag a gyerekeiről ír a posztban. Lehet, hogy kizárólag az anya szerepet csinálta otthon. Nem tudom, szerintem azért sok megközelítés lehet.
Nyilván mocsok hazug állat volt a pasi ez default.
Csak érdekelne ennél szofisztikáltabb megközelítés is.
Hogy van-e értelme egyáltalán ennek a (megvalósíthatatlan) hűséghez ragaszkodásnak? stb stb.

LucretiaBorgia 2019.11.10. 21:42:11

@Daenerys Targaryen: Időkérés! Értem amit felvetettél..

LucretiaBorgia 2019.11.11. 11:47:26

@Daenerys Targaryen: Szóval: bennem több dolog is felmerül. Nézzük struktúráltan.

1. A férj. Hajlok arra, amit Dóra Gyula mond, férfiként a férfiakról, idézem szó szerint: "A férfiak fele egyszerűen egy ganéj. Pont. Ennyi. Kuka."
Hát ez a férj bizonyosan ebbe a fél-be tartozik. Nem megunta a nőt, nem a gyerekek miatti eltávolodás, nem szex hiány, hanem csak. Teszem hozzá, nem egyedi eset, azt igazolhatom 3 éves társkeresős tapasztalatból, hogy kb. minden 3-4. pasi első pillanattól csalja a nőjét. Első perctől. Onnantól, hogy járni kezdtek, majd együtt éltek, majd összeházasodtak, Érdekes, hogy jellemzően bevallották, státuszukban megjelölték. A magam részéről egyáltalán nem értem viszont a 4 gyereket, miért csinált 4 gyereket ? És még meg is mondja a csöppségek képébe, hogy válnak, egyedül, az anya nélkül. Lelketlen fasz. Az meg, hogy szinte mindegy volt neki, hogy ribi vagy feleség, az már kóros, még a ganéjsághoz képest is.

2. Nyilván ehhez kellenek a ribik, nincs felmentés. Van fejlődés, a nők is felzárkóztak a ganéj csapathoz. Innentől kezdve akár az is igaz lehet, hogy minden 2. nő ganéj. Itt csak az a kérdés merül fel bennem, hogy lehet, hogy alapból benne volt ez nőkben is csak nem volt lehetőségük ilyen nagyságrendben csalni, a férfi az eltartó modellben.

3. A feleség. Vajon rá kellett volna jönnie? Kevés az infó. Nem tudni, hogy ennyire megtévesztő volt a pasi, vagy eleve belelátta a férjbe, amit szeretett volna. Gyakori, nagyon gyakori hiba. A szerelmek azért illannak el, tisztelet a kivételnek persze, mert beleképzelünk a másikba olyat, ami nekünk kellemes, ám de nincs meg szerelmünk tárgyában.
És 4 gyerek...., szinte már felelőtlenség. Ez az én véleményem.
Sajnos a gyerek nem összehozza a feleket, hanem szétválasztja. Lehet tagadni, de a tapasztalat ellenbizonyít. Ott szoktak megroppanni a házasságok, hogy az anyaság elsöpri a nőiséget. De itt nem ez volt, ugye. Az égető kérdés az, hogy hogy lehet valakit ennyire félre ismerni, 9 éven át. Valódi kapcsolat volt ez ? De mindentől függetlenül, ez nem menti a férj aljasságát. És azt, hogy folyamatosan tagadott.

LucretiaBorgia 2019.11.11. 12:05:13

Ja, a lényeg lemaradt. De nem mondok újat. Én nem hiszek a családban (férj/feleség/örökre), mint változatlan társadalmi alapegységben. Lejárt a szavatossága, nem a jelenkorra van kitalálva. A falak leomlottak, keretek elporladtak, a sötét oldal elszabadult.

A sztori ma felháborító, 100 évvel ezelőtt meg normális volt. A férj dogozik, tolja a lóvét kurvázik, szeretője van, válásról szó nincs, minek ? Ad absurdum, feleségnek meg házi barátja van. Naésakkor mi van ? Semmi. vagyon, család, házasság, alom marad szépen a helyén.

LucretiaBorgia 2019.11.11. 19:11:01

@Daenerys Targaryen: 1. A nevéről nem tehet 2. Nem szidja a ffiakat.
De elobb v utobb kiszülöm erről a posztot, ott részletezem.

LucretiaBorgia 2019.11.11. 20:46:54

@Daenerys Targaryen: Deniiiii!!!
Megleszek a bábával, nem kell más!:)

LucretiaBorgia 2019.11.12. 07:41:47

@_Szerénke: Nos, ha ez az álláspontod, akkor ne ess magad a csuklóból ítélkezés bűnébe! Nem voltal ott, nem hallgattad vegiga 16 teljes orat. Mondom ezt, azzal együtt, h meg van a velemenyem. Esetleg, bemelegitesnek olvashatod az elméletek viharos tengerén posztomat. Vagy vegig a kommentemet, amit deninek írtam.

LucretiaBorgia 2019.11.12. 09:25:46

@_Szerénke: Mégeccer ! Dóra Gyula nem kelt férfi gyűlöletet, épp ellenkezőleg ! A megértést próbálja segíteni, hogy hogyan működik egy férfi. Sőt segítséget kér a nőktől, hogy visszaállhassanak a genetikus szerepek. Mert női szerepvesztés van.
Nem csak megkeseredett csalódott nők vannak, a férfiaknál ez épp úgy detektálható. És ebben semmi extra nincs. Most itt tartunk, ezt a kort éljük. Amit a dolog üzlet jellegéről írtál, ja persze üzlet. valljuk be egy ffi sose költene "ilyen baromságokra". A nők igen.
Az üzleti jelleg nekem másért nem tetszett.

LucretiaBorgia 2019.11.12. 20:38:43

@_Szerénke: A nem ganéj részről beszélt!
süti beállítások módosítása