Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Rekviem az utolsó gumikacsámért
2019. március 07. írta: LucretiaBorgia

Rekviem az utolsó gumikacsámért

duck-2740829_960_720.jpg

Dekódolok:

Ez egy szomorú és dühös írásmű azért, amit elvettek. Rekviem az én olvasatomban. Tőlem és még több százezer embertől. Valamint parabola is, tanmese. Mindazok számára, akik híján vannak a történelmi műveltségnek és a szükséges belátási képességnek.

A gumikacsa is szimbólum. Az a játék, játszó társ, ami mindig ott van a kád szélén és mindig felvidít(ott), amikor más már nem. 

A legutolsó gumikacsám a Music FM. Első perctől az utolsóig hallgattam.

Mindenki életében megtapasztalta már, hogy néha egészen meglepő, hogy pontosan miért szakad el a cérna, miért robban az atombomba. Egy eltörött cipősarok, egy elveszett hajcsat, egy elrontott ebéd. Látszólag semmi tragikus. Nem halt meg senki, nem ért anyagi csapás. És mégis. Trigger, az utolsó csepp a pohárban. Soha még nem sikerült ennyire pontosan átéreznem, mit is jelent ez sokat használt mondás, hasonlat. 

Itt volt ez a rádió adó, amit 3 hete elhallgattattak. Csak úgy. A helyén a sistergés maradt, nem kapta meg senki. Még az sincs, hogy másnak kellett. És nem, hagyjuk, hogy szabályokat szegett az adó. Soha nem szüneteltették a műsort jogszabálysértés miatt. És nem, a híradásokkal szemben nem volt médiaszolgáltatási díjtartozása a hosszabbításra irányuló kérelem benyújtásakor. (Vettem a fáradtságot és átbogarásztam a határozatot. Jogász lennék vagy mi, érdekelt, hogy melyek azok a borzalmas bűnök, ami miatt nem hosszabbíthattak.) Volt pár bírság, 60.000 és 100.000 forint között. Ennyit egy átlag autós összeboltol pár év alatt, mondjuk tilosban parkolásért, gyorshajtásért, egyikért se végzik ki hajnalban, nem veszik el a jogsiját.  És egyszer kértek részlet fizetést a médiaszolgáltatási díj megfizetésére. Tény, hogy a határidőt 1-2 nappal túllépve fizettek. Skandalum. Halál rájuk. Tűrhetetlen.

Ennyi. 

Persze, nem vagyok én hülye, pláne, hogy több médiában megjelent disszertációban levezették, hogy milyen politikai-gazdasági szövevény vezetett idáig. De mondok én valamit: Szarok Rá Szép Magas Ívben ! Nem erre akarok kilyukadni. 

És most akkor jöjjön a parabolás történelem óra, halljátok feleim füleitekkel: 

Valahol olvastam nem régiben, arra tisztán emlékszem, hogy egy okos ember okos cikke volt. Ebből idézek: „ politikusoknak előbb történelem leckéket kellene venni”. Hogy ez mennyire igaz, apám! Nem hiába van az emberiség megett az a sok ezer éves történelem. Nem hiába taníccsák a nebulóknak az oskolában. Azért tömik azt a fránya lexikális ismeretet a kobakokba, hogy okuljon a butus. Lássa a mintákat, az azonosságokat, az elkerülendőt, és a lehetséges követendőt. Értse meg, hogy a történelem egyre cizelláltabban, de spirálisan felfele ismétli önmagát, újra meg újra érinti a spirál a szélső pontokat.

Tessék nézzük csak a nagy öreget, talán az első teljes spirál görbületet. Okuljunk.

Az Ókori római császárság diktatúra volt. De már akkor felismerték a diktátorok, a panem et circenses (kenyeret és cirkuszt a népnek) soha el nem évülő törvényét. Akkor lehet uralkodni sok-sok emberen, az uralom akkor tartható fenn állandó erőszak nélkül, ha az emberek nem éheznek és van mivel játszanak, gondolkodás és elégedetlenkedés helyett. Csúnya igazság, de igazság. Volt ingyen kaja is, de most nem ez az érdekes. Volt cirkusz is, ingyééé! Szórakozás, elfoglaltság, figyelemelterelés, indulat levezetés. Mert, ha ez nincs, jöttek rá az okos császárok, akkor nincs az erő amivel a lázadás tartósan megfékezhető. 

Néhány idézet a lényeg megragadásának megkönnyítésére: 

"A történelem nem olyan mint egy személy, aki arra készteti az embereket, hogy kihívják a végzetüket. A történelem semmi más, mint emberek cselekedetei, hogy elérjék saját végzetüket."

Karl Marx 

"Azok, akik nem emlékeznek a múltra, arra kárhoztatnak, hogy megismételjék azt."

George Santayana 

"….úgy látszik, hogy a magyarnak hiába írták a történelmet. Nem okul semmin. Még csak saját kárán sem."

Kossuth Lajos

Alkalmazzuk az azonosságot a jelenkori, magyar országbeli állapotokra.

Adott egy közkedvelt rádióadó. A Music FM. Egy ilyen modern „circenses”. Nem politizál. A szükséges minimális hírekkel szolgál, meg időjárás, meg közlekedési infók. Rengeteg menő zenét ad. Hajnaltól éjfélig szórakoztató blokkok mennek. A napindító, a felkeltő, hangulatalapozó műsor blokk az Önindító. Van két csecse diplomám, hobbim az olvasás. Szerénytelenül állítom, hogy művelt, intelligens ember vagyok. És elfért a poénkodás, mert okos és szellemes volt. Kiegyensúlyozott szórakoztató vérszívással fűszerezve. Ahogy ők nevezték, nem tartalom nélküli üres fecsegés.  És ez igaz is volt. Két erősséget még kiemelnék. Kinevelt egy nemzetközileg elismerést kapó DJ garnitúrát. (Nem akarok senki befolyásolni, most se, de a kedvencem Nigel Stately volt.) És erősen szociális volt. Foglakozott liftbe ragadt asszonnyal, hóban ragadt emberekkel, fedél nélkül maradt családokkal, és így tovább.

Szórakoztatott, vidámmá tett és lekötött.

eye-2274884_960_720.jpg

Naná, hogy vegyük el a néptől a játékát. Tőlem és még közel egy millió magyartól. Magyar virtus. (Csak a fészbukos tábora volt félmilliós, de szerény becslés szerint, akik hallgatták a fészbukon számlálhatóak mellett, legalább még egyszer ugyanennyit tesznek ki.)

Mert a hatalom megteheti. Mert, és itt a lényeg, ne hallatszódjon más, csak a hatalom hangja. 

Itt van kérem szépen a történelmi lecke hiánya. Az utolsó csepp a pohárban. Az ismeret és alkalmazásának hiánya. Hagyni kell a népet szórakozni. Ezt már a római császárok is tudták. Csak itt nem tudják a hatalmasok. Tényleg azt hiszik, hogy ez változtat bármit is ? A felháborító politikai valóság demagóg el sem kendőzésén ? Nem világos, hogyha a néptől elveszik az egyik utolsó szórakozását, akkor dühös lesz ? És azon fog forrongani, hogy szemét a rendszer ? Ahelyett, hogy elfoglalná magát ?

Nem értem, hogy nem értik ! És attól félek nem azért nem értik mert nem takarják, hanem azért mert magasról tojnak a népre ezen a téren is.  Nem is érzékelik a tudás hiányát. Pedig figyelni kellene, mert a kritikus ponton már rajta állunk. Már nem nagyon van hova hátrálni ! Nincs már zsárden, amit kultiválhatunk.

 

fist-29383_960_720.png

LucretiaBorgia

A bejegyzés trackback címe:

https://szociesatjukol.blog.hu/api/trackback/id/tr9614674767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.03.07. 07:30:36

Nekem van egy kedvenc gumikacsám :)

2019.03.07. 09:47:59

Borcsa... a fejed felől eladták az országot, te meg pár, a jég hátán is megélő (hogy gusztustalanabb hasonlatot ne használjak) rádiós átmeneti szilenciumán keseregsz? Bocskor volt már minden, tv-ben és rádióban.. talán a Kossuth Rádió hajnali vízállásjelentését nem olvasta föl még..

.. de hogy pozitív legyek.. imádkozom, hogy hamar kapj új gumikacsát..vagy legalább egy gumicsontot!

LucretiaBorgia 2019.03.07. 09:48:42

@Szőkenőő: Akkor jól vigyázz rá ! én már nem szerzek újabbat, hogy nem legyen mit elvenni :(:(:(

2019.03.07. 09:50:04

"Az utolsó csepp a pohárban."

Azért csak megnevettettél..na..és ezért köszönet illet!

LucretiaBorgia 2019.03.07. 10:00:09

@Womb Raider: Kacsa kell ! Csonttal nem szúrod ki a szemem. És mégegyszer: tojok Bocskor egzisztenciájára. Nem féltem. Én az egészről beszéltem, nem csak a reggeli műsorról.
Azt akartam kifejezni (jelezve, hogy tudatában vagyok annak, hogy ez nem világtragédia, nem az emberiség kihalása, stb.) hogy a f@szom ki van attól, hogy amit több százezren szeretnek, ami a nyamvadt nyűgös reggeleimet felvidította azt csak úgy, hopp megszüntetik, mondva csinált indokkal. mert megtehetik és mert leszarják még azt is, ami jól felfogott érdekük lenne.
Azon minek keseregjek, hogy a fejem felől eladták az országot, azzal aztán tényleg nem tudok mit csinálni.
Meg aztán akkor azért kapom tőled az ívet, hogy miért nem nézem, hogy mi a jó, minek pesszimistáskodok, mikor nekem nem is olyan szar.
és igen, a maradék kis privát jókedvemet is megrövidítették ezzel.
Ez az egész azért dühít, de nagyon, mert szinte szimbolizálja a polgár kiszolgáltatottságát, ami már amúgy is maximumon van.

LucretiaBorgia 2019.03.07. 10:06:12

@Womb Raider: Ennek örülök :)
Egyébként tényleg az volt. Próbáltam útmutatásaid szerint nem siránkozni, nyafogni a rezsim tűrhetetlenségén, nem politizálni. kerülni a politikai táméjú, ezért azonnal kurvaanyázás indukáló posztokat, kommenteket.
Arra koncentrálni, ami kellemes. Játszani a gumikacsámmal. És tessék !
Te is felháborodnál, ha ellopnák a kedvenc kerti törpédet, még akkor se, ha csak egy darab giccses gipsz.

LucretiaBorgia 2019.03.07. 10:06:59

"még akkor is", így helyes :)

2019.03.07. 10:07:16

@LucretiaBorgia: "Azon minek keseregjek, hogy a fejem felől eladták az országot, azzal aztán tényleg nem tudok mit csinálni."

A rádió égetés ellen tudtál tenni bármit is???
Honnan tudod, hogy nem lesz új, jobb? Vagy a rádiósokat lelőtték?

"Ez az egész azért dühít, de nagyon, mert szinte szimbolizálja a polgár kiszolgáltatottságát, ami már amúgy is maximumon van."
Mert elveszik a rádióját... Az, hogy a létbiztonságát elvették? Hogy adósrabszolgává tették? Hogy igyekszenek az identitásától megfosztani? Az is dühít? Mert engem bizony sokkal jobban.. Hogy gondolatrendőrség telepedett rá a 'szabad' nyugati világra.. az zavar, nem egy villanásnyi kis csend az éterben.

És most kiállok és szerte kiabálom: Azonnal helyezzék vissza a rádióba Komjáthy Györgyöt! Neki köszönhetem az első Depeche Mode kazettámat!

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2019.03.07. 10:16:01

A Rádió 1 konkurenciáját akarták kicsinálni, erről szólt az egész, tudták hogy kurva nagy tábora van Bocsiéknak.
Már el is készült az új promó a rádió 1-nek, iszonyat gáz lett, persze rengetegen átmentek Balázsékhoz, mert reggel csak nem retro rádiót fognak hallgatni, vagy Kossuthot, Petőfiről ne is beszéljünk mert Szabó Győzőékkel hihetetlenül lapos.
De ezek a Balázsék nem okulnak, hanem fullba nyomják a kretént, ugyan olyan Beavis és Butthead utánérzés mint régen, ők sose nőnek fel, retardált vihogáson kívül és hogy velük mi történt, szinte nincs más téma, persze akad egy egy, de a Bocsiék színvonalát meg sem tudják közelíteni.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2019.03.07. 10:17:42

@Womb Raider:

" És most kiállok és szerte kiabálom: Azonnal helyezzék vissza a rádióba Komjáthy Györgyöt! Neki köszönhetem az első Depeche Mode kazettámat! "

Ott a retro, Tibibácsi, Bétótlászló stb már erősen tolják.

2019.03.07. 10:24:01

@szociál: "A Rádió 1 konkurenciáját akarták kicsinálni,"

nmhh.hu/cikk/201608/Budapesti_es_orszagos_napi_radiohallgatottsag_2018_november2019_januar

... szorgalmi feladat: vizsgáld meg az említett rádiók tulajdonosi hátterét ;)

2019.03.07. 10:28:09

@szociál: "Ott a retro, Tibibácsi, Bétótlászló stb már erősen tolják."
"Neked a B. Tóth adja a kenyeret,
Mert bemondja néha a nevedet,
Mondd neki: "Láv!"
Mondd neki azt, hogy: "Láv!"
"LÁV!"

VJ&TA

2019.03.07. 10:40:15

Hja kéremszépen ez van amikor egy kulturálatlan bugrist emel a nép a vezetői pozicióba. Hogy is van ez a mondás... vakok közt félszemű...

2019.03.07. 10:48:26

@Yotengri: Népszavazással került Bocskor a műsorvezetői székbe???

"https://24.hu/szorakozas/2015/03/21/lang-gyorgy-nekiment-a-kulturbunko-bochkor-gabornak/"
..
Tovább is van, mondjam még?

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2019.03.07. 11:11:24

@Womb Raider:

Hihető hogy Pesten többen hallgatták a Kossuthot mint a music fm-et :))
Hova kopogtattak be, lepukkant családiházakba ahol kis veteményes is van ? :)
Csoda hogy a dankó rádio nem dobogós :))

2019.03.07. 11:36:40

@Womb Raider: nem Bochkorra gondoltam. Tovább mentem.

ecetesepe 2019.03.07. 12:11:30

Nekem még sosem tört ki a cipőm sarka.... :O

tomhardynészonja 2019.03.07. 13:01:06

Én a Mezzo tévét is csak a készülék fölé kuporodva, háttal ülve szoktam nézni, nemhogy ilyen bulvárt hallgassak! :))))))

Azt gondolom, egy olyan blogban, ahol rendkívül színes a posztok témájának palettája, lényegtelen hogy épp "mekkora méretű" gumikacsa elvesztése miatt bosszankodunk, szomorkodunk. Van, amikor nagyobb horderejű dolgok kerülnek terítékre, van mikor móka és kacagás. Bevallom, reggelente én is az Önindítót hallgattam. Nem vagyok Bocskor fan, és levert a víz, mikor "Istenek" néven hívták őket, de szórakoztatóak voltak. Most, hogy megszűnt az adó, és belehallgattam más reggeli műsorokba, lett összehasonlítási alapom. Jobbak voltak, mint pl. Balázsék, vagy Harsányi Leventéék. Megértem, hogy megszűnésük sokunkban keltett szomorúságot.

Amúgy engem pl. az is bosszantott, mikor múltkor a Pennyben kilistázták a wippy wc papírt, helyette meg valami új fos van:( Ettől függetlenül a bolygó felelőtlen kihasználása sokkal jobban aggaszt. Ez a civilizáció már annyira túlterhelt mindenféle negatív hatás következtében, hogy lassan alig lesz épelméjű ember a Földön. Szóval sajnos rengeteg dolog miatt aggódhatunk, és egyre rosszabb lesz a helyzet. Pici sárga gumikacsa ide, hatalmas kobaltkék gumikacsa oda:(

LucretiaBorgia 2019.03.07. 14:48:37

@Womb Raider: Namégeszter ! Nem Bocsit siratom, éccsük mán meg ! Ott volt a music killer, baromi jó DJ-k, stb. Bocsi olyan amilyen.
Amúgy meg azt azért tegyük hozzá, hogy kell provokatív stílus a figyelem felkeltéshez, még ha néha ki is veri a biztosítékot.
Számomra ez a csatorna volt az optimális kombó.
Szívok, gürizek, basztatnak eleget a mindennapokban, ez nyamvadt adó volt a cukorkám, gumikacsám, x-m, mindegy, hogy hívjuk. És igenis felháborít, hogy csak azért, hogy ne legyen konkurencia (van egy csomó üres frekvencia, pl. az övék is, nem adják ki) és kiüresítsenek egy simicska maradványt, kivégzik a kacsát.

LucretiaBorgia 2019.03.07. 14:52:54

@ecetesepe: Itt az ideje, hogy szolidaritásból kipróbáld a magassarkút ! Lehet jól is állna :):):) A pasiknak tök jó lábuk van, és nagyon gyakori az illegálisan hosszú és sűrű szempilla...
Minek nekik ? Az a nőknek jár :)

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2019.03.07. 15:13:15

@tomhardynészonja: @LucretiaBorgia:

Én se vagyok Bochkor fan, sokszor kiveri a biztit, és van mikor direkt provokációból áll azon az oldalon amin a hallgatók 90%-a nem állna, mint most pl Balázs azzal hogy utálja az önkéntesrendőködést, ez a fogyatékos nincs azzal tisztában hogy már annyire elterjedt a fedélzeti kamera a biztosítók miatt, hogy szinte már alap ha valaki felvesz egy szabálytalanságot, vagy balesetet, lásd orosz utak, oda kötelező kb :)
Balázska pont annyira belexarik a nullás lisztbe ami az autózási morált illeti mint a Q7-es ner lovagok, vagy káPszeresek akik azt se tudják mennyi pénzt loptak össze, aszondja jó kifizeti, de nem kell feljelentgetni mert véletlenül 200-al előzget tömött zebrán busz mögül záróvonalon pirosban és elcsap 12 kisdedet akik vérbefagyva fekszenek az úton, azokat nem kell feljelentgetni, mert milyen az már.
Az anyukáját ennek a Balázskának e.
Bochkorék nem a fingós humorukkal lettek népszerűek, Balázsék igen, ha bármilyen hatóság szerepébe bújnak, de legyen az gyógyszertáras, vagy nyugdíjas, bárki mindig átváltanak a hót paraszt alföldi stílusra és elkezdnek tájszólással beszélni, ez nekik annyira beragadt, és nem veszik észre mennyire gáz már 2019-ben ezt tolni :))))
Bochiék témaválasztása és ahogy kitárgyalták roppant élvezhető volt, és humoros is, viszont én a hallgatók azon táborát erősítettem aki 10 után elkapcsolt, mert azok a prüntyögő zenék meg nem az én világom :))
Én is a mezzót nézem/hallgatom, operát és jazzt, mert művelt lennák :)

ecetesepe 2019.03.07. 15:18:51

@LucretiaBorgia: Tudod.... megfontolandó. Ámbár... valamiért engem mégiscsak taszítana a harisnyából (galád módon azt átfúrva) kikandikáló pöndörödő szőrszálaim. Szerintem illúzióromboló lenne. Még akkor is, ha egyébként qrvajó lábaim vannak :D Deeee... egy epilálás alkalmával szerintem egy komplett szőrmebunda anyaga kijönne a végtermékből. Ezért ezt a részt, azt hiszem mindenképpen szkippelném....

...és valahol számomra még mindig inkább azok a nyakláncok a vonzóak, amiket Ti használtok csülkökként ;) Sajnálom... erre a maradék időre már nem hiszem, hogy ezen a látásmódomon változtatni tudnék.

2019.03.07. 15:33:37

@LucretiaBorgia:

Megértelek, de hidd el, lesz még szőlő, lesz még lágy kenyér.

Oké, én biztos rém igénytelen vagyok, csak petézni tudok ;) de teljesnek éreztem eddig az életem a Music FM nélkül.. eleve nem tudom elképzelni, hogy minden jó..és csak a jó dolgok csakis olyan rádió csatornára koncentrálódnának, ami punkt nemfideszes (amúgy mindig is az volt..)
Nem tudom, mennyire igazak az őket ért vádak.. de biztos vagyok benne, hogy itt legalább egy ember lesz, aki pontosan tudja, hogy alaptalanok.. mindegy. Szerintem ha nem ugyanezen konstellációban, de az ottaniak meg fognak jelenni.. légy pozitív: hátha még jobb is lesz.

Engem amúgy maradandóan traumatizált anno a hír, hogy az Univer felhagy a kapros majonéz forgalmazásával.. napokig nem tudtam aludni, de erőt gyűjtöttem, felálltam a padlóról és fogcsikorgatva ugyan, de megalkottam a Wombi-féle kapros-kapris majonézt.. azóta boldogan élek, meg nem halok.

myonlineradio.hu/music-fm
..miről maradtam le... básszus..

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2019.03.07. 21:25:36

a zenék jok voltak, de ami elotte ment duma....

God Harald 2019.03.07. 23:32:52

Nem igazán szerettem. Nekem megfelelel Balázsék ökörködése. Arra tökéletes, hogy munkába menet ne akarjak embert ölni az utakon. Ha véletlenül fel vagyok dobva, akkor youtube-on kemény rock koncert! Az egy óra alatt pont lehiggadok:)))

2019.03.19. 07:02:14

@M87: Azért, ha visszaemlékszel/visszakeresel, akkor azt is láthatod, a Sláger Rádió háza táján csúnya politikai nyomásgyakorlástól kezdve a szerződésszegésig sok minden volt... és mindkét oldal (mármint a hazai politikai pártok tekintetében) vastagon benne volt. Hiba lenne ennek alapján azt a történetet párhuzamba állítani a jelenlegi gumikacsa irtással..

"Annyiban igazuk van Balázséknak, hogy legyen minél több rádió a palettán egy egészséges versenyhez."

Ez egyértelmű... talán az sem ártana, ha az újságírás/rádiózás/televíziózás legalább megpróbálná az objektivitás látszatát megőrizni :) és a feladatára koncentrálna. Ha a műsorvezető politikai pályára vágyik, induljon azon a terepen :) A krumplileves legyen krumplileves.
süti beállítások módosítása