Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Tjúk leves
2019. január 12. írta: Szőkenőő

Tjúk leves

Újra indul a kajálós oldal, főzzünk újra :)

A bejegyzés trackback címe:

https://szociesatjukol.blog.hu/api/trackback/id/tr4114557910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.04.23. 14:02:14

Jéééééééé... ez meg le lett nullázva?

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.04.23. 14:03:23

Sajna igen, véletlenül történt.....az én hibám....kár érte :(

2019.04.23. 16:15:53

@Szőkenőő: Stílszerűen: ment a levesbe :)

2019.04.24. 08:28:29

Na...
Akkor, hogy úgy mondjam;) végy fél kiló spárgát.. én a zöldre esküszöm, Bridget a kékre.

Tisztítsd meg (ez annyit tesz, hogy jól mosd le róla a homokot..bár főzéskor úgyis leázik ) Mivel a spárga furmányos és ott is képes fás lenni, ahol pattan..vagy ahol nem is gondolnád, érdemes az alsó egyharmadot meghámozni és kisebb darabokra vágva majd picit tovább főzni. (Jó lesz az úgy)
A maradék kétharmadot kévébe szedjük, cérnával körültekerjük, majd egy nagyobb (magasabb) edénybe állítjuk. A profik használhatnak spárga főző célszerszámot, vagy szimplán egy kiluggatott konzerves dobozt. Öntünk alá annyi vizet, hogy jó derékig érjen.. só, balzsamecet , vagy szimpla borecet egy evőkanálnyi, egy teáskanálnyi cukor..és indul a főzés, kb 15 percig, amikor már kezdenek meghajlani az addig cövekként álló spárgák. Van, aki rögtön jeges vízbe dobja, hogy szép maradjon a színe.. de nem nagyon van jelentősége. (idáig szimpla a dolog, ha valaki főzött spárgát , az megoldja.
Közben nekilátunk a mártásnak.Kell egy tojásnyi hagyma.. az édesebbek jobbak, de amúgy indifferens. A hagymát finomra vágjuk, vagy lereszeljük és 5-6 dkg vajon elkezdjük párolni (de nehogy megpirítsuk!) fogunk egy jó kihízott fokhagyma gerezdet, azt is belevágjuk/préseljük.. és rögtön mehet is bele a 30-40gr kapribogyó. Ha apróbb, úgy a fakanállal szét tudjuk nyomni, ha nagyobb, kicsit aprítjuk.
Kicsit összeforgatjuk, dobunk hozzá egy teáskanálnyi (3-4 ág) kakukkfüvet,egy babérlevelet és amikor felcsap az illata, mehet rá1-1.5 dl jó fehérbor. Amikor az elpárolgott, mehet rá 3-4dl jó sűrű tejszín (mondjuk a milli 35%-os ízesítetlen habtejszínje. Kicsit rogyogtatjuk-kevergetjük borsozzuk (fehér) sózzuk.. csak ésszel, mert a kapri tuti sós..és jöhet ízlés szerint friss/fagyasztott kapor, én fagyasztottból olyan két jégkockányit szoktam.. aki utálja, az akár le is mondhat róla.
A szósz jó krémes állagát egy laza teáskanálnyi 4cl vízben jól elkevert keményítővel állítjuk be. Csak arra kell vigyázni, hogy mikor belelódítjuk a keményítő-szuszpenziót a mártásba, rögtön keverjük is szét, mert randa nagy gumókká képes összeállni...és nem akarunk ilyet, ugye?
A mártás kész, a spárgákat egy kivajazott hőálló tálba terítjük, a két végéhez kerüljenek a rügyes végek, kicsit fel is húzhatjuk a tál falához, középre a kicsit tovább puhított diribdarabok kerüljenek. A mártásból kanalazzunk a spárgára (ágyazzuk be) és grillsütőben 160-170 fokon addig melegítsük, amíg a mártás éppen elkezd rottyanni..ekkor kivesszük, ha kell, igazítunk egy kicsit..és a középső régióra ráütünk 3-4 tojást (mint a tüktoj) kicsi tekerés a borsőrlőből..esetleg szerecsendió.. és vissza a sütőbe. A hőfokot kissé lejjebb lehet venni és ha a fehérje összeállt, a sárgája még lágy..akkor készen is vagyunk.
Nem állítom, hogy fitnessz-kaja, de este egy órával tovább kell kufircolni és elmúlik a bűntudat.

Lehet variálgatni, más, pl: hollandi, vagy sajtmártással, esetleg férfiasabbá tenni kevés jófajta sonkával.. ki hogyan érzi. (Konzerv spárgából sem rossz.. Egy a lényeg: azt az állapotot elérni, hogy a spárga még ne follyon szét, mint az orrváladék, de ne is maradjon rágós. Nem nagy kunszt, a második próbálkozás már tökéletes eredményt fog adni. Most van spárgaszízön.. tessék gyakorlatozni.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2019.04.24. 12:18:59

@Womb Raider:

Anutám rvajó spárgát szokott csinálni, spárga leves is jó sűrű szokott lenni, de én aztat nem szeretem.
Palacsintába göngyölt sonkás spárga már fini, és hozzá az a hollandimártásbaszás, nyami.
Igaz a pisike büdi utána, de lehet jó a vesének is.

2019.04.24. 12:31:30

Kendnek is sürü a levese?
...
Főleg ezzel a szarvasbogárral, ni!

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.04.24. 13:06:43

@Womb Raider: háháháháááá!!! wombi féle recept :)
köszike :)

LucretiaBorgia 2019.04.24. 13:31:06

@Womb Raider: Sajna nem szeretem a spárgát...
Habár a múltkor étteremben megkóstoltam a zöldet párolva és egész meglepően finom volt. Csak a zsigeri ódzkodás, az van. Ugyanígy a májjal is, a gondolatától is összerázkódok. A pacal szót meg ha leírom már rosszul vagyok. Abba is hagyom. :):)

2019.04.24. 13:35:19

@LucretiaBorgia: Há' pedig igazi panacea..

""Spárga, igen kiűzi a vizelletet. Ha ennek gyökerét a fájó fogra teszik, megállíttya a fájdalmat. Sőt ha megszárazttyák, porrá törik, és azt a port a fognak üregében teszik, fájdalom nélkűl, mind gyökeresttűl kivonnya. Ha borba meg főzik, és megisszák, megronttya az ember veséjében a követ. Aki olajjal elegyített megtört spárgával megkeni magát, azt a méhek meg nem csípik.""

Na? Kell ennél több?

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.04.24. 13:37:05

@Womb Raider: Egy órával többet kufircolni egy kaja miatt? najó, üsse kő. feláldozom magam, de csak hogy ehessek egy jót :D

LucretiaBorgia 2019.04.24. 15:01:03

@Womb Raider: Nincs a teremtésben vesztes csak én ! :)
Spárga nélkül mit éééreeek éééén :):):)

2019.04.30. 16:51:01

@LucretiaBorgia: Az a jobb! Ma voltam a Zaldilidliben.. van ilyen is és olyan is!

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.10.24. 16:05:31

Fontos kérdésem van! Van-é e valakinek kontakt grillje?
Jó kis recepteket szeretnék hozzá.
Hal esetleg? De az is, hogy kb. hány percig kell sütni.

Sir Bates dö Hól 2019.10.25. 00:47:57

@Szőkenőő: receptet kontakt grillhez? csak fűszerezed, ha hal, egészben pl durbincs 10 perc, szelet lazac 5 perc... de szerintem a halat jobb ún. borítékban, sütőben...

LucretiaBorgia 2019.10.25. 07:50:28

@Szőkenőő: Nézd meg a Séf c filmet, tele jo receptel, és annyira lájtos cuki kis film:)

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.10.25. 08:15:00

@LucretiaBorgia: láttam már :)
Bár igaz a kajákat nem jegyeztem meg belőle, de majd újra megnézem :)

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.10.25. 08:16:09

@Sir Bates dö Hól:
Igen tudom hogy sütőben jó sütni a halat, de a kontakt grill új szerzemény, és szeretném kipróbálni többféle alapanyaggal.
A panini sajttal sonkával paprikával már remekül sikerült, de azt is lehet variálni.
Inkább a húsfélék, hal, zöldségek érdekelnek, amiket szeretnék kipróbálni.

Sir Bates dö Hól 2019.10.25. 10:51:51

@Szőkenőő: semmi más, csak nem serpenyőt használsz, ennyi a különbség... s mivel alul-felül süt kevesebb idővel kalkulálj... biztos vagyok abban, hogy a panini minimum egy sapkát ért gault millau-nál..

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.10.25. 11:47:28

@Sir Bates dö Hól: jóvanna!!! Ne vedd el a kedvem :P
Így sem vagyok az a nagy sütőfőző fenomém, most örülök az új játékszeremnek, és gyermeki örömmel nézem mi sül ki belőle :D

Miért egy napon át főzte a szöszi a csirkét ?
- Mert azt írta a könyv, hogy kilónként fél óráig kell főzni. És ő 48 kilós!

:D

LucretiaBorgia 2019.10.25. 12:32:37

@Szőkenőő: Én biztos minden zöldséget és néhány alkalmas gyümölcsöt meg grilleznék benne, esetleg a zöldséget baconnel bolondítva !
Brokkoli, répa, padlizsán, édesburgonya pl. (de imádom!), a gyümik közül az alma, körte is isteni grillezve. Én a körtét szeretem így kicsit karamelizálódva.

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.10.25. 13:31:59

@LucretiaBorgia: gyümölcsre nem gondoltam, de jó ötlet, köszcsilávcsi :)

LucretiaBorgia 2019.10.25. 15:13:33

@Szőkenőő: Jaaaa! És a szupcsi új avatarodról jut eszem a tök-csí :-).
Nem sima töki, sütő töki!
A sütő TÖK, Isten ajándéka, kegyetlenül finom. Csak próbáld jó vékonyra vágni. Sütőtök édesburgonya grillezve és rámorzsolt jó erős kéksajtot...
Korog a pocakom :):):)

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.10.25. 15:17:03

@LucretiaBorgia:
Jön a halo vén, gondoltam egy tökis szőke most aktuális .
Erről jut eszemne de rég ettem töki pompost :D

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2019.10.25. 18:50:14

@LucretiaBorgia:pedig a máj nagyon jo, és ajánlott. remek aminosav profilja van neki. én rizzsel és villával eszem

LucretiaBorgia 2019.10.26. 09:33:58

@PeniValdes: A májjal hadilábon állok. Még gyerekkoromban megundorodtam tőle. Tudod, hirtelen sült máj, belül véres. Még az asztalnál elhánytam magam. A továbbiakban nem erőltették:):):)
De aztán felnőtt fejjel se ízlett. Ne bírom az ízét.
Meghatározó a gyerekkori élmény...
Azután húst se nagyon ettem, majd 21 éves koromtól vega vagyok.

2019.10.26. 09:42:46

@LucretiaBorgia: haha, nem is vagy még 21.

LucretiaBorgia 2019.10.26. 09:45:50

@Daenerys Targaryen: Szemét vagy! Visszaélsz a bennfentes infóiddal! :):):)

LucretiaBorgia 2019.10.26. 10:05:30

@PeniValdes: Kedves, h megjegyzed. De igen, nagyon régen, régóta nem eszem húst.
Anélkül is szuperül lehet főzni, enni.
Érdekes de a húsevő barátaim se akarnak nálam húst enni. Az egyik örök sztár a spenótos, juhtúros palacsinta. A spenót a tésztába kerül. A töltelék juhtúró. Tetejére tejföl. Sütőben pirítani kb. 20 percig.

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2019.10.26. 10:17:43

@LucretiaBorgia: persze hogy nem esznek, ha csak vendégségbe mennek...az más, mint ott lakni

2019.10.26. 11:14:41

@PeniValdes: én szoktam magammal vinni oldalszalonnát, ha vega vendégségbe megyek :-))
@LucretiaBorgia: benn vagyok fenn? Ezt jó tudni.

LucretiaBorgia 2019.10.26. 13:00:03

@Daenerys Targaryen: Na, téged se kell félteni egy szófacsaró Romhányi VBn!!!!
:):):)
Vagy csak megihletlek:):)???
Homlokon csókol a mázsa:):)

taga20 2019.10.27. 19:14:46

@LucretiaBorgia: "Az egyik örök sztár a spenótos, juhtúros palacsinta. "

uramatyám! ez durvább lehet, mint a napalm:)))

LucretiaBorgia 2019.10.27. 19:18:31

@taga20: Na, naaaaa.....
Kilóra megveszlek vele....:):):)

taga20 2019.10.27. 20:05:32

@LucretiaBorgia:

kísérletező típus vagyok, de ehhez szerintem 4-5 unikumot be kéne dobnom, hogy bevállaljam:)))

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.10.28. 11:02:36

@taga20:
Én vevő lennék a spenótos palira, de én nagyon szeretem a spenótot.
Ma vettem cuk-innit :D (unikum neeeeem:) és grillezni fogom.

@LucretiaBorgia:
Borcsa lökd a receptet a palihoz!
Ja és meghámozzam a cuk-innit, vagy ne? :)

2019.10.28. 14:16:57

@Szőkenőő: ne hámozd meg. A sas is azt mondja a fiókájának aki nem akarja megenni a héját. Hogy a héjában van a vitamin.

sima palacsinta tésztát csinálsz és belerakod a leforrázott spenótot. Hogy épp ellepje. Aztán kisütöd.

LucretiaBorgia 2019.10.28. 20:20:16

@Szőkenőő: Kicsit azert szofisztikátbb, minr deni irja. A lenyeg h megpárolod a spenótot, so, fokhangya, bors. Ezt kevered a klasszik palacsinta tesztába. A sóval óvatosan, mert a juk túró is sós. Kisutöd, megtöltöd juktúrós tejfelen masszáva. Lefekteted őket egy tepsibe, tejfellel mekkened, ra pici száraz sajt, 15 perc sütőben és tadamm! :)

taga20 2019.10.28. 20:52:28

@LucretiaBorgia: és normális kaját is tucc csinálni, vagy csak ilyen paliriasztósat?

pl. ilyet!:))))

www.youtube.com/watch?v=AOSbpN14EIs

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2019.10.28. 22:05:06

egyebkent en azt hittem hogy a tésztaba bele van toltve a spenotos juhturos cucc, és ossze van sutve...aztan most kiderulk hogy nem...

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.10.29. 16:04:31

@LucretiaBorgia: Köszike, ezt jegyeztem. De gondolom fagyasztottal is mehet, ugye?

2019.10.29. 17:21:54

@Szőkenőő: jajj dehogy! A fagyottra ráragad a palacsintatészta, ráfagy és borzalmas hideg lesz a szádban. Ne tedd.

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.10.29. 17:43:44

@Daenerys Targaryen: csak Borcsát tudom idézni:
Deniiiiiiiiiiiiiiii :D

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.10.29. 18:36:10

@Daenerys Targaryen: azt hogy? :O

A szőkenő otthon nagyon gondolkodik, munkahely felé menet gondolkozik, bemegy a munkahelyre, gondolkozik.
Megkérdezi a munkatársa:
-Min gondolkozol, Szilvi?
-Megvan, Szilvi!!!

LucretiaBorgia 2019.10.29. 18:42:18

@Szőkenőő: Persze, fagyasztottal is! Én még csak azzal csináltam. Aze legalabb fil kilo levélke szár lecsipegetéséhez már nincs türelmem:)
Különben is Kinizsiről kell olvasnom :):)
Nem emberhez méltatlan kaja miatt szárat csipegetnem...
Jegyzem meg, a férjem is taga álláspontján volt..mignem eccer baromi éhes volt és belekajált a spenótos cuccba...
Utana egy fél évig minden héten csinálhattam, de csak azert addig mert kitavaszodott és jött a karalábé szezon, a karalábét szintén nem tartotta emberi ételnek...
Folyt.köv.

Sir Bates dö Hól 2019.10.31. 18:09:48

Vöröslencse és csicseriborsó krémet csináltam.

LucretiaBorgia 2019.10.31. 18:12:40

@Sir Bates dö Hól: Dícséretes 5*!!!
Tettél az egészségedért! The way to go!
Ráadásul mesésen finom. Nagy csicseri fan vagyok:)

guma 2019.11.27. 15:21:09

@Szőkenőő:

nem tjuk leves válogatás szeretettel, a Szőkének:

cukorbetegkonyha.hu/receptek/edes-sutemenyek.html#axzz66UI0h1tG

vagy:

zerocukor.hu/category/cukormentes_sutemeny_receptek

vagy:

Mandulás piskóta liszt-cukor nélkül

story

Inzulinos cukorbeteg lettem, ráadásul életem legszebb időszakát töltöm: kisbabát hordok a szívem alatt. Ezen okoknál fogva nehezen tudok lemondani egy kis bűnözésről.

Egyébként is édesszájú voltam, most pedig, hogy meg is van szabva, hogy mit is lehet fogyasztani,...
story folytatása
hozzávalók / 4 adag
A tésztához

10 db tojás
20 dkg mandula (darált)
10 ml folyékony édesítőszer
2.5 ml mandulaaroma
2.5 ml vaníliaaroma
3 ek zabkorpa (púpozott)
1 csipet só
10 ek víz
1 csomag sütőpor

A krémhez

30 dkg erdei gyümölcs mix (bármilyen gyümölcs lehet)
450 g joghurt (natúr)
10 ml folyékony édesítőszer
1 csomag zselatinfix
200 ml habtejszín

elkészítés

Első lépésben minden hozzávalót előkészünk, majd a tepsibe sütőpapírt teszünk.
A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét egy csipet sóval keményre felverjük, félretesszük.
Egy tálban összekeverjük a száraz alapanyagokat, azaz az őrölt mandulát, a sütőport és a zabkorpát. Egy másik tálban a tojások sárgáját robotgéppel az 1 evőkanál folyékony édesítőszerrel habosra kavartatjuk.
Már csak kézzel, fakanállal keverve fokozatosan adagoljuk hozzá a mandulás keveréket és kanalanként a vizet. Jól összedolgozzuk, majd a kemény habbá vert tojásfehérjét is óvatosan hozzákeverjük, hogy a hab ne törjön. Piskóta állagú tésztát kell kapnunk.
Előre melegített sütőben 10 percig 180 fokon, majd további 10 percig 150 fokon megsütjük a tésztánkat.
Amíg a tésztánk sül, elkészítjük a krémet. A hideg tejszínt kemény habbá verjük, félretesszük. Majd a gyümölcsöt, a joghurtot egy tálba téve ízesítjük folyékony édesítőszerrel, aztán hozzákeverjük a zselatinfixet, majd a felvert tejszínhabot óvatosan, hogy ne törjön.
Az elkészített krémet a kihűlt tésztánkra simítjuk, és a legoptimálisabb állag eléréséhez 3 órára a hűtőszekrénybe tesszük pihenni, majd jóízűen elfogyasztjuk! Egészségünkre!

sütési hőfok: 180°C
sütési mód: alul-felül sütés

itt van még pár:

www.nosalty.hu/ajanlo/meg-11-cukormentes-sutemeny

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2019.11.28. 08:31:00

@guma: de aranyos vagy, köszönöm szépen :)
Átböngészgetem az oldalakat, keresek finom sütiket. Aztán hogy nekem is úgy sikerül-e, abban csak reménykedni tudok :D

Mért van az, hogy ha kiderül a cukorbetegség, onnantól kezdve jobban vágyik az édességre a beteg? Nekem a sütő antitalentumnak egy nagy kihívás, hogy számára ehető édességet prezentáljak, mikor a hagyományos alapanyagok is kihívást jelentettek :)

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2020.03.02. 09:05:27

@Womb Raider: Megtört a jég, megkóstoltam a sztéket, közepesre sütve. Igaz, csak a barátnőmébe kóstoltam bele, én nem mertem azonnal egy adagot rendelni, mert nem volt occsó, viszont drága, és ha nem ízlik akkor befürdök vele. A barátnőm úgy rendelte, hogy kiemelte...szigorúan közepesre sütve!! Na hát nem lett az igazi, kissé túlsütötték. Mi lett volna, ha nem szigorúan kéri? :D
Így nem lett sikeres a bátor kóstolási kisérletem :)

Womb Rаider 2020.03.09. 12:37:32

@Szőkenőő: Jobbat ajánlok..
Ha van jó forrásod (Pesten ez nem lehet nagy kihívás) vegyél alapanyagot és süsd meg magadnak. Nem ördöngősség. Know-how elérhető a neten.
Régen, nagyon régen, volt Szigetmonostoron egy kis családi házból kialakított étterem ('90-es évek ) én ott tanultam meg a tulajtól sztéket sütni, olyan igazi, rusztikus módon, böszme öntöttvas serpenyőben.. ő Kanadából jött haza, onnan hozta a receptjeit és az alapanyagot is onnan szerezte be.. akkora T-bone steakeket rittyentett, hogy két szenesembert is jóllakathattál volna egy-egy adaggal. A purizmus a kulcs: kevés fűszer (kb. só-bors) némi vaj és tempós elkészítési idő.

Ha a marhahús nem annyira jön be, a rozé kacsamell lehet a másik csapásirány. Nem lehet annyira belegabalyodni, mint a marhahús-hype-ba
könnyebb a feladatra összpontosítani. Szinte mindenütt kapható, konyhakész, nem kell érlelni/nemérlelni/pácolni/nempácolni.. csak bevagdosni a bőrét, és mehet az öntöttvas serpenyőbe. Imádni fogod. Egyszerű kaja.. de ebben rejlik a varázs.

Womb Rаider 2020.03.09. 12:38:37

(a halált megvető bátorságért járó emlékérmet majd postázzuk!)

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2020.03.10. 10:18:15

@Womb Rаider: Kizárt, hogy én ilyen drága alapanyaggal kísérletezzek. Kár lenne érte :)
Azt hiszem, hagyom ezt a szték dolgot a fenébe, úgy látom az nem az én világom.
A rozé kacsamellet sem szeretem, de nem csak látvánnyal van a bajom, nem is ízlik. Úgy látszik nem vagyok valami nagy ínyenc :)

Köszi az emlékérmet, becses helyen tartom majd :D

Womb Rаider 2020.03.10. 10:53:44

@Szőkenőő: Nem olyan drága.. de belépő szintnek akár az aldiban vagy valamelyik jobb multinál is találsz kiadagolt szték alapanyagot. ~20dekás csomag, szerintem olyan 5-6k/kg áron nem a világ vége.

Sütsz mellé valami jobb szték burgonyát és rittyentesz egy whiskys-zöldborsos mártást oszt az urad istennőnek fog hívni!
süti beállítások módosítása